434 fans | Vote

#202 : Le Puzzle

Résumé : Les corps incomplets de jeunes filles se succèdent à la morgue de Sunnydale, à tel point que Buffy et ses amis se demandent si quelqu'un n'aurait pas l'intention de recréer la fiancée de Frankenstein. Un seul petit problème : il manque la tête...

Popularité


3.95 - 22 votes

Titre VO
Some Assembly Required

Titre VF
Le Puzzle

Première diffusion
22.09.1997

Première diffusion en France
25.09.1998

Vidéos

2.02 - Promo #1

2.02 - Promo #1

  

2.02 - Promo #2

2.02 - Promo #2

  

Photos promo

Photo de l'épisode #2.02

Photo de l'épisode #2.02

Photo de l'épisode #2.02

Photo de l'épisode #2.02

Photo de l'épisode #2.02

Plus de détails

Buffy est au cimetière et elle attend qu'un nouveau vampire sorte de sa tombe. Angel arrive. Buffy parle d'Alex et Angel se montre jaloux. Buffy lui dit que cela ne sert a rien. Angel lui dit qu'il n'est pas jaloux, après tout Alex n'est qu'un gamin. Le nouveau vampire les attaque. Buffy le tue sans difficultés. Angel décide de partir. Buffy veut le rattraper, mais elle fait une chute dans une tombe. Buffy et Angel regarde autour de la tombe et ils découvrent un soulier qui doit appartenir a une femme.

Le lendemain, Buffy et Alex sont en route pour la bibliothèque. Quand ils entrent, ils voient que Giles est en train de s'entraîner a inviter Jenny, avec une chaise.

Buffy lui raconte sa patrouille de la veille et elle lui dit que le soulier appartenait jadis a Meredith Tod. Il leur conseille de téléphonner a Willow.

Dans le couloir du lycée, un garçon nommé Éric prend des photos des filles. Willow parle avec un génie du concours de sciences, Chris. Cordélia se plaint de son devoir : la tomate, fruit ou légume? Buffy demande a Willow de la suivre jusqu'à la bibliothèque. Cordélia les rejoint. Éric dit a Chris que Cordélia est la fille qu'il leur faut et il proteste, car ce n'est pas un cadavre.

Dans la bibliothèque, Willow dit que Meredith Tod a été tué dans un accident de voiture avec deux de ses amies. Cordélia arrive et elle demande a Willow si la tomate est un fruit ou un légume, puis elle repart ( elle ne voulait pas demander a Chris, car cela lui rappelle des souvenirs... ). Tout le gang décide d'aller voir au cimetière si les amies de Meredith sont encore dans leur tombe.

Au cimetière, Buffy dit a Willow que Angel est jaloux de Alex et elle lui demande ensuite qui est Daryl. Giles et Alex creusent pour voir si les corps sont encore là.

Daryl était le frère de Chris et depuis que celui ci est mort, Chris s'est refermé sur lui même. Les gars ont finis de creuser mais il ne veulent pas ouvrir le cercueil. Buffy l'ouvre.

Cordélia vient de finir son entraînement de pom-pom girls. Elle se dirige vers sa voiture, mais elle échappe ses clefs. Elle les ramasse et voit deux pieds. Elle va se cacher dans la poubelle. Quand elle sort, elle voit Angel. Il lui demande ou est Buffy et elle lui dit qu'elle est au cimetière. Cordélia demande a Angel de la racomppagner chez elle, mais au moment de sortir de la poubelle, quelque chose la bloque. Ce quelque chose est en fait une main humaine.

Buffy, Alex, Giles et Willow arrivent a la bibliothèque et ils voient Angel et Cordélia. Elle est accrochée a Angel. Il raconte ce qui c'est passé et il pense que ces incisions ont été fait par quelqu'un qui savait ce qu'il faisait. Willow dit qu'il y a des élèves doués en atonomie a l'école. Cordélia et Angel partent. Il la raccompagne.

Chez Chris, il dit a sa mère qu'il regarde un match de sport a la télé avec Daryl.

Le Scooby Gang ouvre tous les casier de l'école. Dans celui de Chris, il y a plusieurs livres sur l'anatomie. Dans celui d'Éric, il y a un dessin de filles fait avec des morceuax pris sur différente filles.

Chris fais une opération sur un corps et il dit a Éric qu'il n'a pas a s'inquiéter, qu'elle va finir par exister.

Au lycée, Buffy recherche nos deux inventeurs, mais elle ne les trouve pas. Buffy, Willow et Alex se demandent pourquoi ils font cela. Ils émettent plusieurs hypothèses avec d'aller voir Giles. Mlle Calendar arrive et les jeunes donnent des conseils a Giles. Ils conviennent un rendez-vous au stade, avant le match.

Au labo de sciences, Willow veut savoir pourquoi ils font cela et Alex essaie de la faire rire. Buffy arrivent et elle leur annonmce qu'Éric et Chris ne sont pas a l'école. Giles vient les voir et il leur dit qu'il manque seulement une tête au corps.

Dans un labo, Chris dit a Éric qu'il ne veut pas tuer quelqu'un et Éric lui dit qu'il faut faire vite. Daryl, qui est maintenant un zombi, sort de sa cachette et dit a Chris qu'il lui doit cela. Il accepte et Éric montre les photos des filles. Daryl choisi Cordélia.

Willow découvre que Chris et Éric ont du utilisé un sort pour conserver le corps et aussi qu'il faut un mort récent. Alex, Buffy et Willow vont voir chez les deux gars, mais Giles dit qu'il ne peut pas. Buffy lui dit qu'ils n'ont qu'a se voir au stade.

Buffy va chez Chris. Dans sa chambre elle trouve les photos et voit que celle de Cordélia est coupée. Daryl vient vers elle. Elle l'entent et s'en va en courant.

Dans le vestiaire des filles, au lycée, Chris et Éric attaquent Cordélia.

Dans un couloir, Buffy arrive en courant et demande a deux filles si elles ont vu Cordélia. Buffy la voit et la sauve. Éric s'enfuie. Cordélia s'en va, car elle a un match se soir. Buffy part a la recherche de Chris et elle comprend qu'il veut créer un fille pour Daryl.

Chez Chris, Daryl casse tout. Éric arrive et lui dit qu'ils vont finir se projet ensemble. Buffy et Chris arrivent. Il n'y a personne. Chris lui dit qu'ils vont finir sans lui.

Au stade, Willow, Alex, Giles et Jenny attendent. Cordélia va boire de l'eau et elle se fait enlever par Daryl. Buffy et Chris arrivent et ils ne la voient pas.

Au labo, Cordélia est attachée a un lit. Elle a un bandeau et demande qu'on lui enlève. En échange elle ne criera pas. Daryl lui enlève et elle ne crie pas, elle hurle! Il lui parle et enlève le drap sur le corps d'à côté. Elle continue de hurler.

Buffy trouve le pom-pom de Cordélia a côté de la fontaine. Elle demande a Chris ou ils emmènent les filles. Il lui dit que c'est a l'ancien labo. Buffy y va et demande a Chris de prévenir le Scooby Gang.

Au labo, Éric met de l'essence autour du labo et il se prépare pour Cordélia. Buffy arrive et se bat contre Daryl. Il pousse Éric et du feu tombe sur l'essence. Willow et Giles traînent Éric dehors pour ne pas qu'il brûle. Daryl allait frapper Buffy quand Chris lui dit d'arrêter. Daryl voit le corps en feu et il s'y jette lui aussi...

Dans la rue, il n'y a que des policer et des curieux. Buffy discute avec Chris quand Angel arrive. Jenny dit a Gile qu'il ne doit pas la décevoire au second rendez-vous. Alex et Willow disent qu'ils sont célibataires. Cordélia remercie Alex, mais il la repousse.

Au cimetière, Buffy et Angel discutent, Il finit par admettre qu'il est jaloux de Alex.

PROLOGUE :

Vu sur une tombe, Buffy y est assise et elle joue au yo-yo en attendant qu'un vampire sorte de sa tombe.

BUFFY : Ah, je t'en pris Stéphane, sort de ton trou, j'ai pas fini mes devoirs et on m'attends ailleurs.

Quelqu'un s'approche d'elle.

ANGEL : Bonjour.

Buffy sursaute et se retourne. Elle aperçoit Angel.

ANGEL : Je tombe mal?
BUFFY : Tu es fou, on arrive jamais sans prévenir dans un cimetière. On marche en faisant du bruit, on chante, on siffle.
ANGEL : Je savais que tu serais là.
BUFFY : Oui, je fais un peu mon boulot mais il n'y a pas l'ombre d'un squelette pour me distraire.
ANGEL : Quand on se réveille la première fois, on est désorienté. Il viendra.
BUFFY : C'est bizarre que ça te soit arriver à toi.
ANGEL : C'Est bizarre que ça arrive. Et euh… tu es seule?
BUFFY : Euh, oui. Pourquoi?
ANGEL : Je pensais que tes amis serais là. Alex ou… quelqu'un d'autre?
BUFFY : Alex?
ANGEL : Ou quelqu'un d'autre…
BUFFY : Non (elle descende de la tombe où elle était assise) Dit, est-ce que tu es jaloux?
ANGEL : Ha! D'Alex? Je t'en pris, c'est un gamin.
BUFFY : Et j'ai dansé avec ce gamin.
ANGEL : Danser n'est pas le bon terme plutôt allumé si je peux me permettre.
BUFFY : Je te trouve un peu trop injuste. J'ai juste dansé pour que… pour que tu me remarque pour que tu vois à quel point j'ai du succès.
ANGEL : Je ne suis pas jaloux.
BUFFY : Quoi, les vampires ne connaissent pas la jalousie?

Le vampire que Buffy attendais sort de sa tombe.

ANGEL : Chaque fois qu'on se dispute c'est pareil c'est toi qui met le vampire en avant.
BUFFY : Je ne suis pas venu me disputer.

Le vampire lui fonce dans le dos et elle tombe sur Angel. Elle se relève.

BUFFY : Je suis venue me battre.

Un petit combat avec le vampire s'en suit. Elle le met à terre. Elle se retourne vers Angel.

BUFFY : Où est mon pieu? J'avais un pieu.
ANGEL : Je ne l'ai pas vu.

Le vampire se relève. IL prend une pelle et assomme Angel avec. Il se met à attaquer Buffy avec la pelle. Celle-ci essaie de se défendre du mieux qu'elle le peux. Elle réussi à lui enlever la pelle et l'embroche. Il explose en poussière. Angel se relève et se frotte la tête.

BUFFY : Quand t'as dit c'est un gamin, c'était pour dire que moi aussi je suis une gamine?
ANGEL : Tu vois, C'était peut-être pas une bonne idée de venir te parler ce soir.

Il lui tourne le dos et s'en va. Buffy se met è le suivre.

BUFFY : Ah non, mais qu'est-ce que tu fais là? Tu vas pas te débarrasser de moi comme ça. Tu vas pas t'en tirer aussi facilement.

Elle tombe sans une cercueil dont la tombe à été ouverte.

BUFFY : Ooh! Agh!

Angel revient et s'approche du trou.

BUFFY : Ow.
ANGEL : Ça va?
BUFFY : Évidemment, très bien. On ne devrais pas autoriser les gens à laisser leur tombe ouverte.

Buffy se redresse.

ANGEL : Donc, un nouveau vampire s'est réveillé ce soir.
BUFFY : Je n'en suis pas si sûr. Regarde ses traces.

Dans le gazon, des traces sont visibles.

BUFFY : Ce n'est pas de ce cercueil qu'est venu ce mort vivant.

Elle sort de la tombe. Elle trouve un soulier blanc souillé de terre sur le sol.

BUFFY : Et le mort est une morte.


GENERIQUE

ACTE 1

Vue sur Sunnydale High, des étudiants parlent et s'amusent. Vu sur la prote de la bibliothèque qui s'ouvre

GILES : Euh, ce, ce que je vous propose c'est…

Buffy et Alex entre.

GILES : Enfin, j'espère ne pas vous paraître être inconvenant.

On découvre Giles qui est assis et qui parle tout seul.

GILES : Je ne vous propose pas un engagement mais si, enfin si vous êtes insensible à un … Oh non, idiot!
BUFFY : On ne c'était jamais rendu compte à quel point vous adoriez cette chaise. GILES : Oh, je travaillais sur (Il fait tombé des livres sur le sol en reculant)
BUFFY : Comment apprivoiser.

Giles ramasse les livres sur le sol.

GILES : Euh, oui. On peut le dire comment ça.
BUFFY : Il y a des chapitres que vous devriez relire. Par exemple, on apprivoise pas en disant idiot. Ça a tendance à ne pas plaire, ça peut même repousser.
ALEX : Euh, j'aurais jamais pensé à ça.
BUFFY : T'es en progrès toi. (à Giles) Certain mots peuvent t'être évités, pas sensible, inconvenant. Utiliser des mots justes comme quand on parle à…
GILES : Une chaise?
BUFFY : Vous dites : " Je sens un truc, et peut-être que tu sens un trucs. Pourquoi pas se le dire. "
GILES : Ah, de cette façon là…
BUFFY : Attendez, c'est pas tout. Après vous dites : " Qu'est-ce que tu pense d'un mexicain? ".
GILES : D'un Mexicain???
BUFFY : Un mexicain. Un restaurant. Vous l'amener au restaurant et là, vous payez.
GILES : Oh, oui oui.
ALEX : Donc, cette chaise s'appelle, enfin, il s'agit de Mademoiselle Calendar?
GILES : Je ne vois pas ce qui te permet de dire ça?
ALEX : Euh, simple déduction. Mademoiselle est une femme douce, elle est mignonne et surtout elle connaît votre métier. Rat de bibliothèque, donc pas la peine de vous justifier de votre passion pour les bouquins. Elle le sait.
BUFFY : Oui, elle est la seule femme à qui on vous a vu parlé. Donc, accepté le, faites vous plaisir.
ALEX : Il serai peut-être temps de vous apprendre certaine chose de la vie.
GILES : Finalement, tout ça ne vous concerne pas. Ne vous en mêlez pas.
Giles commence à monter les escaliers qui mènent à la mezzanine de la bibliothèques.
ALEX : Vous savez, les cigognes et tout ça, c'était des mensonges.

Buffy le regarde et sourit.

GILES : Au fait, racontez-moi, hier soir est-ce que M. Korshak était au rendez-vous?
BUFFY : Pas tout à fait, Angel était là, c'Est bien tomber.
ALEX : (avec dégoût) Angel!
BUFFY : Mais il y a plus surprenant, on a vu une tombe déserte.
GILES : Un autre vampire?
BUFFY : Non, celle-ci à été profanée pour dérober un corps.
GILES : Un corps dérobé? Ça c'Est très intéressant.
BUFFY : Vous vouliez dire c'Est immonde et dégoûtant.
GILES : Oui, certainement, il faut mettre un terme à cela, vraiment!
ALEX : Bon, pourquoi avoir envie de dérober un cadavre?
GILES : Oh, il y a plusieurs théories. Il faudrait savoir à qui appartient le corps.
BUFFY : Meredith Todd. Tu connais?
ALEX : Non
BUFFY : Elle est morte récemment, elle avait notre âge.
ALEX : J'ai une absence
GILES : Peut être que Willow pourrait trouver une piste concernant cette Meredith Todd?

Vue sur une pancarte Foire des Sciences, inscription. Willow est en train de remplit un formulaire. Éric s'approche d'elle et la prend en photo.

ÉRIC : Un sourire?
WILLOW : Eh!
ÉRIC : Voilà!

Il se retourne.

ERIC : Oh regardez-moi ces jambes!
WILLOW : Non merci!

Il continue à prendre des photos des filles qui passent près de lui. Chris arrive.

CHRIS : Éric, arrête ton cirque.
WILLOW : Salut Chris!
CHRIS : Bonjour!
WILLOW : J'étais justement en train de me demander si tu allais t'inscrire.
CHRIS : Pourquoi?
WILLOW : Parce que tu gagnes chaque année et moi je suis seconde alors… Je voulais savoir si j'avais une chance.
CHRIS : Tu sais mon secret ? Plus ton exposé est tordu et incompréhensible plus le professeur Clark te note bien pour faire comme s'il était le seul à comprendre. ( Il prend le formulaire de Willow et y jette un coup d'oeil ) Les effets des ultraviolets sur le spectre magnétique du développement des fibres fruitières !

Cordélia arrive.

CORDÉLIA : OK j'accepte en signe de protestation. Ce n'est pas juste d'obliger les élèves à participer à un concours scientifique. Je trouve qu'on devrait avoir accès à l'éducation quand on veut, où on veut.
WILLOW : (Elle lit le formulaire de Cordélia ) La tomate : fruit ou légume ?
CORDÉLIA : Pas mal comme sujet d'exposé, non ? Ca vous va ?

Elle se retourne et Eric la prend en photo.

CORDÉLIA : Oh t'es malade ! Regarde cette lumière ! On est sous des néons ! Ce n'est pas vrai ! Oh !

Elle se cache avec sa main.

ÉRIC : L'objectif t'adore !
CORDÉLIA : Arrête ça ! Je te préviens que si tu les montres, tu paieras très cher !
ÉRIC : Mais non c'est pour ma collection !
CHRIS : Éric ! Tu peux t'arrêter !

Buffy arrive.

BUFFY : Pardon, pardon.

Éric la prend en photo.

BUFFY : Désolé de vous interrompre mais j'ai besoin de toi !
WILLOW : Je viens. A plus tard Chris ! Et merci pour le tuyau.
CHRIS : Oh mais je t'en prie.

Elle s'en va avec Buffy. Cordélia soupire et part parler à un groupe de garçons.

ÉRIC : Cordélia est d'enfer ! C'est exactement la meuf qu'il nous faut !
CHRIS : Fais pas l'andouille ! Ce n'est pas un cadavre !

Chris s'en va pendant que Éric fixe Cordélia.
Dans la bibliothèque…

WILLOW : Ça ne devrait pas être long. (Elle prend place devant l'écran de l'ordinateur) Je pourrais peut-être envisager de m'associer avec un service de renseignements, ça peut être une bonne place.

Cordélia arrive.

CORÉDLIA : Pardon d'interrompre votre petite réunion seulement je voudrais que

Willow me donne un petit coup de main en science pour mon projet.

WILLOW : C'est un fruit.
CORDÉLIA : C'est vrai que Chris aurait pu m'aider mais j'ai peur que de me voir ça lui rappelle un peu trop de souvenirs de Daryl.
WILLOW : J'ai trouvé. (Elle leur montre une photo des trois jeunes filles) Meredith Tod tuée dans un terrible accident de voiture.
CORDÉLIA : Bien sûr j'ai appris à réfréner ma peine.
BUFFY : Comment est son cou ?
WILLOW : Sans trace mais bien brisé.

Giles sort de son bureau.

CORDÉLIA : Est-ce que personne ne peut me consoler ?
GILES : (lui tapote le dos) Ça va aller.
WILLOW : Ils disent que Meredith et les deux autres filles sont mortes sur le coup. Elles étaient toutes les trois de l'équipe des Squads en route pour un match.
BUFFY : Vous savez à quoi je pense ?
ALEX : C'est cette équipe que devraient affronter Sunnydale dans la compétition interrégionale.
BUFFY : Ce n'est pas une histoire de vampire. Qui peut avoir besoin d'un cadavre ?
CORDÉLIA : Beuh ! Pourquoi vous n'arrivez jamais à parler sans prononcer ce genre de mots affreux ?

Elle s'assoit.

ALEX : Le voleur est un amateur de cadavres, qu'est-ce qu'on fait ?
GILES : (prenant des livres sur une étagère) Il pourrait s'agir d'une sorte de démon qui mange la chair des morts pour s'emparer de leur âme. Ça ressemble également au vaudou, pourquoi pas ?
WILLOW : C'est-à-dire pour créer des zombis ?
GILES : Des zombis, c'est possible. D'ailleurs si on se réfère à la tradition vaudou, il faut plusieurs cadavres pour en créer un.
BUFFY : Il faut vérifier si les deux filles sont toujours dans leur tombe. Peut-être qu'on en apprendra plus sur ce monstre s'il agit en fonction du nombre.
ALEX : Ce soir, au cimetière, jardinage !
WILLOW : Une petite partie de campagne ! Tu vas inviter Angel ?
BUFFY : Je pense que non.
ALEX : Non ! Ce n'est pas indispensable, hein ?
BUFFY : Angel et moi on…laisse tomber ! Quoi qu'il arrive, on va dire que je prends ma soirée, OK ?
ALEX : C'est ça ! Rendez-vous vers neuf heures et prêts à creuser !
WILLOW : Et je m'occupe du pique-nique ! Vous n'avez rien contre les petits beignets ?
ALEX : Sûrement pas !
WILLOW : Cordélia?
CORDÉLIA : J'adore! Mais j'ai un entraînement c'est dommage ! Si j'avais su plus tôt que vous alliez déterrer plein de morts ce soir, j'aurais annulé !
ALEX : Tant pis ! Par contre si tu croises une armée de zombis appelle-nous avant qu'ils mangent ta chair !
CORDÉLIA : Oh !

Elle se dirige vers la sortie

GILES : Alex !
ALEX : Hein ?
GILES : Les zombis ne mangent pas la chair des vivants.
ALEX : Ah ah ! Oui je le savais ! Mais vous avez vu la tête qu'elle a fait ?

Dans le cimetière, Alex et Giles creusent une tombe pendant que Buffy et Willow font un pique-nique en discutant de tout et rien.

BUFFY : Il était incroyable Angel. Tout ce qu'il disait prouvait qu'il était jaloux ne voulait pas l'admettre.
WILLOW : Jaloux, de qui ?
BUFFY : D'Alex.
WILLOW : C'est la façon dont tu as dansé avec lui ?
BUFFY : Est-ce qu'on va me ressortir ça à chaque fois ?
WILLOW : Excuse-moi.
BUFFY : Toujours est-il qu'il s'est conduit bizarrement.
WILLOW : Quand on est amoureux, on ne sait pas ce qu'on dit.
BUFFY : ça c'est juste.
ALEX : Quand vous aurez fini de faire salon, prenez une pelle ça nous aidera !
BUFFY : Ah ! Je suis désolée mais on m'a élevée comme ça. On m'a toujours appris que les hommes exhumaient les corps et que les femmes faisaient les bébés. (Parlant à Willow) Au fait, en parlant d'amour, pourquoi Cordélia a parlé de peine à propos de ses souvenirs ? C'est qui Daryl ?
WILLOW : Daryl Epps, le grand frère de Chris. Tu ne connais pas, footballeur célèbre. Tous les journaux parlaient de lui. Il était arrière, enfin celui qui court. Le type qui court et aussi qui attrape.
BUFFY : C'était un étalon ?
WILLOW : Exactement ! Toutes les filles craquaient pour lui.
BUFFY : Cordélia en tête. Ce n'est pas la première fois que ça arrive.
WILLOW : Il est mort. Il faisait de la varappe et il est tombé d'une falaise.
BUFFY : Mais c'est affreux ! Pauvre Chris !
WILLOW : C'est à cette époque que Chris s'est refermé sur lui, comme dans un autre monde et…il paraît que sa mère ne sort plus de chez elle.
GILES : Ah ! Je crois qu'on y est ! Ah !

Elles se lèvent et s'approchent de la tombe.

WILLOW : Au fait, vous espérez trouver un mort ? Et si c'est vide ?
ALEX : Euh…Je suis peut-être optimiste mais j'espère trouver une fortune en petites coupures !
GILES : Oh…hé bien un mort signifierait cannibalisme et si le mort n'est plus là ça nous orienterait plutôt vers un monstre amateur de zombis. Ah c'est bon ! ( à Alex ) Vas-y !
ALEX : Euh…Vous êtes plus prêt.
BUFFY : C'est à ce point-là ?

Elle entre dans la cavité.

BUFFY : Poussez-vous.

Elle ouvre le cercueil.
Dans le stationnement du lycée, Cordélia vient de terminer son entraînement et discute avec des copines.

CORDÉLIA : Et si demain vous n'êtes pas plus dynamiques on aura du mal à encourager les joueurs ! Pensez-y !
AMIE : D'accord ! Bonne nuit !

Cordélia se dirige vers sa voiture mais sent une présence derrière elle.

CORDÉLIA : Y'a quelqu'un ?

Elle accélère le pas et sort ses clés. Elle arrive devant sa voiture, elle est très nerveuse et essaye de débarrer la portière.

CORDÉLIA : Alex ! Si t'as voulu me faire une farce c'est pas drôle !

Ses clés tombe sous la voiture et elle se met à plat ventre sous la voiture et essaie de les atteindre. Des pieds sont devant sa voiture, elle se relève et coure. La personne la suit doucement en marchant tranquillement. Cordélia sort d'une poubelle dans laquelle elle s'était cachée et se retrouve face à Angel.

CORDÉLIA : Ah !
ANGEL : Cordélia ! Je n'aurais jamais pensé de te rencontrer là !
CORDÉLIA : Oh mon dieu ! Oh c'est toi ! Tu ne me suis pas quand même ?
ANGEL : Je ne te suit pas j'ai confondu en fait. Je cherche Buffy.
CORDÉLIA : Buffy ? Elle est… mais oui elle est au cimetière.
ANGEL : Elle a dit qu'elle ne sortirait pas.
CORDÉLIA : Tu sais elle ment comme elle respire. Tu as de la chance, je ne suis pas prise ni… (Elle essaie de sortir de la poubelle) Oh, attends, ma jupe est coincée. Voilà.

Elle se retrouve avec une main de morte dans la sienne et pousse un cri strident.

ACTE 2

Alex, Buffy, Willow et Giles arrivent dans la bibliothèque.
ALEX : Deux cercueils vides plus Meredith, ça nous fait trois filles enrôlées dans l'armée des zombis.
WILLOW : Ca fait une armée si elles ne sont que trois ?
BUFFY : Les zombis les multiplient.

Angel et Cordélia sont déjà là. Cordélia est agrippé à Angel.

ANGEL : Vous voilà.
BUFFY : Angel.
ANGEL : Alex.
ALEX : Angel.
ANGEL (à Buffy ) : Je croyais que tu ne devais pas sortir ?
BUFFY : Non je ne devais pas mais il y a eu un changement.
ANGEL : Cordélia m'a dit la vérité.
ALEX : Ah ça c'est un scoop !
GILES : Puisque tu es là, tu pourrais peut-être nous donner un coup de main ? Mmm.

Ils regardent Buffy.

BUFFY : On fait une enquête. Quelqu'un a exhumé le corps de trois jeunes filles.
ANGEL : Je sais. On les a retrouvées en partie.
BUFFY : Tu veux dire deux des trois.
ANGEL : Je veux dire en partie. En morceaux.
CORDÉLIA : C'était horrible. Angel m'a sauvé comme personne. Il y avait plein de petits morceaux partout. Pourquoi c'est tombé sur moi, c'est toujours pour moi !
ALEX : Le karma ! Hum hum !!
WILLOW : La théorie des zombis s'écroule.
GILES : Ainsi que nos autres théories.
BUFFY : Je n'y comprend rien. Pourquoi aller exhumer trois cadavres juste pour les découper et les jeter ? Ça n'a pas de sens. Et pourquoi elles ? Je n'arrive pas à faire le rapport.
ANGEL : On ne pourrait pas reconstituer les trois filles entières. Ils en ont gardé des morceaux.
BUFFY : De pire en pire.
WILLOW : Ils vont probablement manger les restes.
BUFFY : Tu parles d'un banquet !
GILES : Et pourquoi les transporter à cinq kilomètres du cimetière dans un lycée où il y a du monde ?
BUFFY : Mais qu'est-ce qu'on faire dans un lycée avec des restes humains ? Dans une classe ?
GILES : Oh…euh…oui.
ANGEL : C'est pas du travail d'amateur. Celui qui a pratiqué les incisions savait ce qu'il faisait.
GILES (en riant) : Oh vraiment ! Pas un élève ici ne peut être aussi doué en anatomie !
WILLOW : Si j'en connais cinq ou six doués en science, ils sont au club et moi.
ALEX : Alors là Willow arrête ça ! Promet de ne jamais recommencer et on oublie tout. (les autres le regarde bizarrement) C'est une farce !
BUFFY : Willow il faudrait que tu nous donnes leur numéro de casier pour qu'on vérifie.
CORDÉLIA : Bon ! Je veux rentrer chez moi. Je veux prendre un bain et brûler mes habits.
ALEX : Il faut que tu y ailles ? Oh dommage ! Appelle-nous bien vite !
CORDÉLIA : J'ai peur toute seule. Je me sens fragile. ( à Angel ) Ramène-moi s'il te plaît !

Il regarde Buffy.

CORDÉLIA : Merci ! On y va ?

Ils les quittent.

ALEX : Vous avez vu ça ! Cela s'appelle un vampire vampirisé !

Mme Epps fume en regardant un enregistrement de football ou Daryl joue.

ANIMATEUR : Il est passé, il est passé, oh Daryl Epps c'est extraordinaire ! Un touchdown magnifique d'un arrière.

Chris sort de sa chambre.

CHRIS : Je sors Maman.

Aucune réponse de la part de sa mère.

CHRIS : Je ne rentrerai pas tard.

Toujours aucune réponse.

CHRIS : Maman ?

Elle ne lui répond pas et il sort.
Alex et Buffy ouvrent un casier.

GILES : Vous devez comprendre qu'en tant qu'adulte responsable, sachant que cette enquête n'est pas autorisée, je ne peux la cautionner.
BUFFY : Ça y est vous avez bonne conscience ? Et bien vous pouvez y aller.

Elle lui tend une liste.

GILES : Oh oui, oui, bien sûr !
BUFFY : Bon Eric ! Voyons voir ce que tu as dans ta petite tête.

Giles va voir Willow qui est en train d'ouvrir un casier.

WILLOW : Rien dans celui là à part les traditionnelles revues scientifiques.

Elle en prend une.

WILLOW : Tiens ! Celui là je ne l'ai pas !
GILES : Rien d'extraordinaire ici.

Alex ouvre un casier.

ALEX : Eh venez !

Tous viennent voir sauf Buffy qui est occupé à un autre casier.

ALEX Le casier de ton copain Chris Epps.
WILLOW (Regardant les livres) : La grande anatomie, pompes funèbres et croque-morts, le guide complet des muscles et des tendons.
GILES (sort l'article de journal sur la mort des trois jeunes filles) : Ce ne serait pas insensé de dire que Chris est concerné.
ALEX : Peut-être, mais on ne sait pas pourquoi.
BUFFY : Si on le sait.

Elle ouvre le casier d'Éric où une fille est formée à partir de plein de photos de magazines.
Dans le laboratoire, Chris fait une opération sur un corps pendant que Eric chante.
ÉRIC : Ça va mon bébé ?
CHRIS : Ne lui parle pas comme ça !
ÉRIC : Pourquoi je lui parle comme je veux ! Tant qu'elle n'existe pas !
CHRIS : Elle va exister !
ÉRIC : J'espère bien !

Il accroche des photos prises l'autre jour.

ÉRIC : J'espère bien.

Buffy marche dans un couloir et rejoint Alex et Willow.

ALEX : Aucun signe des suspects ?
BUFFY : Pas encore. Y'a un truc que je ne comprends pas. D'où vient l'envie de fabriquer une fille ?
ALEX : Alors qu'on a l'embarras du choix. Y'a qu'à regarder. Il fait ça par amour.
BUFFY : L'amour n'a rien à voir là-dedans.
ALEX : Peut-être pas mais écoute-moi. Beaucoup de gens ne savent pas voir, ils ont peur. Et c'est ce qu'ils n'auront pas qui les fait rêver. Le plus inaccessible, c'est le plus attirant.
WILLOW : Et pour Éric, l'inaccessible commence d'abord par ce qui est vivant.

Ils se lèvent de leur siège et se dirige vers l'intérieur du lycée.

BUFFY : Éric est assez malade pour faire ce genre de trucs. Chris, il ressemble à un être humain.
WILLOW : Oui mais tu sais, cette histoire de son frère, l'a vraiment traumatisé. Après ça il était obsédé par la mort. Peut-être qu'il cherche comment conjurer le sort.
BUFFY : Oui mais c'est pas faisable. Mais comment on peut fabriquer de l'humain et le rendre vivent à partir de fragments ?
WILLOW : Si c'est faisable en science mon projet ne tiendra jamais la route pour la première place.
ALEX : Et à propos d'amour !

Ils voit Giles dans un couloir.

WILLOW : Mais on parlait de comment transformer des fragments de morts !
ALEX : Eh ben moi je parle d'amour !
BUFFY (à Giles) : Bonjour !
GILES : Oh euh oui ! Bonjour !
BUFFY : Toujours pas de savants fous à l'horizon ?
GILES : Quoi oh euh les cadavres ? Affreux ! Vraiment !

Mlle Calendar discute avec un élève.

GILES : Affreux ! Très.

Willow et Alex éclatent de rire.

BUFFY : Ah oui Giles ! Rappelez-vous : "Je sens un truc, vous sentez un truc" mais personnalisez-le.
GILES Personnaliser ?
BUFFY : Oui, et ne répétez pas comme ça et puis essayez de vous détendre. Bon courage !

Willow lui tape sur l'épaule et le quitte avec Alex et Buffy.

GILES : Hein quoi ?
ALEX : Détendez-vous !
GILES : Qui moi ?
MLLE CALENDAR : Ah ! Bonjour Rupert !

Elle passe à côté de lui.

GILES : Oh ! Mme Calendar !
JENNY : Oh appelez-moi Jenny ! Mme Calendar c'est ma mère.
JENNY : Jenny !

Ils entrent dans l'école.

GILES : Alors voilà Jenny ! Est-ce que ça vous paraîtrait inconvenant ? Enfin non pas inconvenant !
JENNY : Oui ?
GILES : Non ! Ah ! Ben ! Ah ! Ah !
JENNY : Rupert, il faut que je me dépêche, je dois installer le labo.
GILES : Ce que je voudrais vous proposer c'est…

La cloche sonne.

JENNY : Aaaaah ! Je dois y aller !
GILES : Ah !

Elle entre dans le laboratoire d'informatique.

GILES : Ah ! Idiot !
JENNY : (sortant sa tête de la salle) Hé ! Si c'est important vous pourriez m'en parler au match.
GILES : Oh oui ! Bien sûr vous allez au football, le match !
JENNY : Ça a l'air de vous surprendre ?
GILES : Ah non, je pensais que vous passiez vos soirées à faire des incantations et à dessiner des squelettes.
JENNY : Un soir de match vous êtes fou ! Euh, vous y allez aussi ?
GILES : Oh bien sûr ! J'y vais ! J'y vais toujours !
JENNY : Alors allons-y tous les deux. On s'attend après les cours, et on dîne rapidement sur la route. Ça vous irait un mexicain ?
GILES : Un mexicain !
JENNY : Bon OK vous pourrez me parler à ce moment-là, ce sera mieux !
GILES : OK. A ce soir, à ce soir.

Elle entre pour de bon dans le labo.

GILES : Oh j'ai été bien ! Oh oui c'est sûr ! J'ai été bien !

Willow est assise à une table et feuillette un bouquin de science.

WILLOW : Je ne comprends pas comment Chris peut faire ça ! C'est possible de ralentir la détérioration des cellules mais…
ALEX : (tenant une fausse tête) Bonjour ! Vous vendez des têtes ?
WILLOW : (continuant sa lecture) Peut-être avec de l'électricité combinée à une poussée d'adrénaline au moment où…
ALEX : Seriez-vous assez gentille pour m'aider à me gratter le bout du nez ?

Buffy entre dans la pièce.

BUFFY : Bon ! C'est officiel. Chris et Eric ne sont pas venus aujourd'hui.
ALEX : Quelle coïncidence !
WILLOW : Ils devaient finir leur projet.
BUFFY : C'est fou ! Et s'ils y arrivaient ? Et si une pauvre fille se mettait à vivre ?
ALEX : Une pauvre fille à trois têtes !
BUFFY : Et sans cerveau !
WILLOW : Qu'est-ce qu'ils lui feraient faire ?

Giles entre.

GILES : Ils n'ont pas encore réussi jusque là. J'ai parlé à un journaliste ce matin à propos des fragments. La police a effectué des recherches, et apparemment ils ont trouvé trois têtes dans une benne.
BUFFY : Il n'y avait que trois filles !
GILES : Précisément.
WILLOW : Alors ils ont trouvé que…des têtes !
ALEX : Les têtes n'étaient pas jolies ? Moi je les trouve attirantes mais… (voyant la tête des autres) je ne suis pas aussi secoué que Chris et Éric.
GILES : Ce qui m'inquiète c'est que, d'après ce que la police a pu réunir, ils n'ont qu'un pas à franchir pour compléter leur chef-d'œuvre.
WILLOW : Qu'un seul pas !

Gros plan sur la tête qu'Alex tenait.
Dans la maison des Epps, Eric et Chris ont une discussion plutôt mouvementée.

ÉRIC : On perd du temps ! Si on attend plus longtemps on risque l'atrophie des membres et ce sera irréversible !
CHRIS : On renverra un peu de courant ! On pourra gagner un jour !
ÉRIC : Le courant qui sera perdu si on lui greffe pas tout de suite une tête !
CHRIS : Ne t'énerve pas Éric.
ÉRIC : Mais le temps presse ! L'accident de ces filles a été une chance. Mais si il faut attendre un autre accident pour avoir une nouvelle tête alors moi je n'attendrai pas ! (Chris le regarde) Tu connais la solution. Allez, on s'en fout de cette fille.
CHRIS : Je ne veux pas ! Je ne…cette idée…je ne veux pas tuer !

Il fait dos à Chris.

CHRIS : S'il te plaît ! Essaie de comprendre, je ne pourrais pas ! Je t'en prie comprends moi !

Une forme sort de derrière un rideau.

VOIX : Tu m'avais donné ta parole. Tu m'avais promis petit frère.

C'est Daryl qui est transformé en zombi.

DARYL : Promets que je ne resterai pas seul.


ACTE 3

ÉRIC : Le corps est parfait. Si on trouve une tête ce soir tu la verras à l'aube.
DARYL : Quand tu m'as ramené tu m'avais promis de t'occuper de moi. (Prenant Chris par les épaules) J'ai besoin d'elle Chris. J'ai besoin d'une femme.
CHRIS : Je t'en prie ne me demande pas ça ! Non ! Une vie c'est trop précieux.
DARYL : Ah !
ÉRIC : Il ne veut pas comprendre que ce ne sera pas une vie perdue. Ça sera une métamorphose. Sans heurts, en douceur…
CHRIS : (à Daryl) Tu pourrais te montrer…
DARYL : Ah non !
CHRIS : Que les gens sachent.
DARYL : Personne ne pourra me regarder ! Chris tu as toujours été proche de moi. Tu as toujours été brillant. Et tu es le seul ici qui puisse m'aider. Ah ! La balle est à trois mètres ! Tu n'as pas le temps ! Est-ce que tu as oublié ? Où est-ce que tu lances ?
CHRIS : (en versant des larmes) Au numéro cinq !
DARYL : Ouais ! C'est Daryl qui l'a dit ! Aide-moi petit frère !

Chris acquiesce et Daryl embrasse son petit frère sur la tête.

DARYL : Merci ! (À Eric) Montre-moi !

Éric lui présente les photos. Daryl choisit celle représentant Cordélia.

DARYL : Ah ! Celle-là !
ÉRIC : Monsieur a du goût !

En fredonnant, il coupe le contour de la photo puis coupe la tête de Cordélia.
Willow et Alex sont assis à l'ordinateur pendant que Giles et Buffy cherchent dans les livres.

WILLOW : J'ai vérifié la nécrologie. Il n'y a pas une mort qui aurait pu les intéresser.
ALEX : Ils sont difficiles si déjà entre trois têtes ils n'ont pas pu choisir
WILLOW : Formaldéhyde !
ALEX : Redits-le !
GILES : Formol, oui ! Le formol conserve les chairs mais accélère le pourrissement des nerfs.
WILLOW : En deux jours on ne peut plus utiliser les cellules. Ils ont besoin d'une tête récente.
BUFFY : Une morte récente.
WILLOW : Si on peut dire…Buffy tu imagines qu'ils oseraient ?
BUFFY : J'imagine que quelqu'un qui découpe les corps en morceaux est capable de tout ! Et on n'a pas le choix !
GILES : Je viens avec toi.
BUFFY : (à Alex et Willow) Vous deux vous allez chez Eric et nous on va chez Chris et on se retrouve…
GILES : Oh ! On m'attend pour le match des matchs. C'est comme ça qu'on dit ?
BUFFY : Très bien ! Allez-y ! On s'en occupera.
GILES : Je viens de te dire que je venais avec vous…
BUFFY : Ca va ! On n'a qu'à se donner rendez-vous au stade !
GILES : Ah ben oui ! Oui !
WILLOW : Buffy ! Ne sois pas trop dure avec Chris. Je veux dire…il n'est pas un vampire.
BUFFY : Non. Juste un ogre.

Tous les trois se dirigent vers la sortie.
Mme Epps ouvre la porte à Buffy sans rien dire. Buffy reste sur le pas de la porte.
BUFFY : Bonjour. Je suis une amie de Chris. J'ai besoin de lui demander…est-ce que je peux lui parler ?

La mère de Chris se rassoit sur son fauteuil devant la télévision. Buffy pénètre dans la maison et s'approche de Mme Epps.

BUFFY : Est-ce qu'il est à la maison ?
MME EPPS : C'est Westburry là ! 95. Daryl a été extraordinaire ce soir-là. 4 essais.
Il était le meilleur et il a joué tous les matchs de la saison.

BUFFY : Oui il était très fort. Est-ce que Chris est à la maison ?
MME EPPS : Je ne sais pas. Aujourd'hui c'est un jour de classe. Regardez, regardez ce mouvement. Daryl a le ballon et il dribble 1, 2, 3 défenseurs. Il traverse le terrain plein champ et il marque.

Buffy scrute les alentours et voit la porte de la chambre de Chris.

MME EPPS : La semaine prochaine il aurait eu 18 ans.

Elle s'approche de la chambre et ouvre la porte. Elle regarde le mobilier et se dirige vers la table où elle découvre un dessin d'un corps avec pour la tête la photo de Cordélia. Daryl s'approche d'elle par derrière.

BUFFY : Cordélia.

Elle entend au bruit et se sauve par une fenêtre entre ouverte.
Cordélia est en train de se prépare et de se maquiller pour la partie de foot.

FILLE : Cordélia, dépêche-toi.
CORDÉLIA : Oui, j'arrive.

Elle voit Chris dans le miroir. Elle se retourne brusquement.

CORDÉLIA : Ah ! C'est toi Chris tu m'as fait peur ! C'est le vestiaire des filles ! Y'a quelque chose qui ne vas pas ?

Éric est derrière elle et lui met une poche sur la tête. Cordélia n'arrête pas de crier.
Buffy arrive rapidement et voit deux jeunes filles qui se dirigent vers la sortie.

BUFFY : Joy, Lisa ! Où est Cordélia ?
FILLE : Cordélia a un match, tu tombes mal ! Elle n'a pas besoin de débiles dans ton genre.

Elle essaie de descendre mais Buffy met son bras au travers de son chemin lui bloquant ainsi le passage.

BUFFY : Je tombe mal ? C'est ce que tu as dit ?

Cordélia est au sol, la tête recouverte de la poche, et Éric se tient près d'elle. Buffy le voit et lui donne un coup de pied. Elle libère Cordélia alors qu'Éric prend la fuite.

BUFFY : Ca va ?
CORDÉLIA : Oh mon dieu Buffy !
BUFFY : T'inquiète pas il est parti.
CORDÉLIA : Je me préparais à aller sur le terrain et Chris est apparu et puis quelqu'un m'a agressé !
BUFFY : Respire ! Chut ! Détends-toi !

Une musique retentit et Cordélia se remet debout.

CORDÉLIA : La musique de l'ouverture ! C'est le moment où on doit faire la pyramide sur le terrain, il faut que j'y aille !
BUFFY : Tu es sûre que tu veux y aller ?
CORDÉLIA : Mais oui ! Tu comprends rien, elles m'attendent, je suis le sommet !

Elle quitte Buffy qui entend un bruit. Elle se retourne précipitamment.

BUFFY : Chris ? Je sais ce que tu es en train de faire ! Avec Eric. Je sais que les corps exhumés c'est vous. Mais tu peux encore t'en sortir. (Elle voit Chris) Tu vois, je sais ce que c'est de perdre quelqu'un de proche. Mais ce n'est pas une excuse. Ca ne te donne pas le droit.
CHRIS : Il faut que je tienne ma promesse. Il a besoin d'une femme.
BUFFY : Qui, Eric ? C'est de se faire soigner dont il a besoin.
CHRIS : Il s'est toujours, occupé de moi. Il s'est battu pour moi. Il est tout seul. Tout le monde l'aimait. Et maintenant il est seul.
BUFFY : De qui tu parles ?

Elle comprend enfin de qui Chris parle.

BUFFY : Oh mon dieu !

Dans la maison des Epps, Daryl est en train de mettre le bordel et de tout saccager.

DARYL : Il m'avait promis ! Il m'avait promis ! Seul !
ÉRIC : Il n'est pas trop tard.

Il attrape Éric par le t-shirt et le lève dans les air.

ÉRIC : On peut encore y arriver. On peut encore y arriver. Toi et moi. Ton frère n'est pas le seul qui puisse créer un être. Fais-moi confiance.

Il laisse Éric retrouver le sol.

ÉRIC : Ça va cicatriser dans les temps.

Ils s'en vont.

ACTE 4

Même pièce, Buffy et Chris y entre.

BUFFY : Daryl ! Daryl ! Oh ! Il est pas là ! T'as une autre idée ?
CHRIS : Mais il peut pas sortir. A moins que…
BUFFY : A moins qu'ils poursuivent sans toi.

Au stade, les joueurs jouent au football pendant que les meneuses de claques font leur numéro. Giles et Jenny sont dans les gradins et se cherchent une place. Giles tient plein de souvenir à l'effigie de Sunnydale.

JENNY : Je ne comprends pas l'effet que le football a sur moi. Ça n'a pas la grâce du basket-ball, la poésie du base-ball le foot c'est plutôt de l'ordre de l'agression. Une sorte de corps à corps de brutes.
GILES : Un corps à corps. Pour le football. Ha !
JENNY : Euh ! Je peux savoir ce qui vous fais rire ?
GILES : Euh non enfin si ! Des hommes qui mettent toute leur virilité dans 20 kilos de matériel de sécurité ! Je ne sais pas si on peut appeler ça un corps à corps !
JENNY : Vous faites toujours ça au 1er rendez-vous ? Dénigrer, mépriser ce que tout le monde aime ?
GILES : Vous avez dit rendez-vous ?
JENNY : Vous avez remarqué hein ?

Willow et Alex se pointent.

WILLOW : Bonjour Mlle Calendar ! Bonjour Giles !
JENNY : Alors, ça avance ?
WILLOW : Avec Eric chou blanc ! On n'a rien trouvé !
ALEX : Rien ! Sauf quand même une impressionnante panoplie d'informaticien pornographe. Ça fait peur !
WILLOW : Buffy est revenue?
GILES : Non ! Mais vous pourriez peut-être faire un tour de l'autre côté du stade ? Hein ? Histoire de chercher…

Willow et Alex s'installent confortablement dans la rangée devant Giles.

ALEX : C'est quoi le score ?

Le match se poursuit. Sous les gradins, Daryl se tient là, en regardant le match avec un nostalgie profonde, se remémorant son temps passer à jouer. Il aperçoit Cordélia qui boit un verre d'eau et s'approche d'elle. Il la surprend par derrière. Elle hurle mais en même temps, la foule se déchaîne donc ses cris ne sont pas entendus. Buffy et Chris arrivent quelques minutes plus tard.

BUFFY : Je ne la vois pas. Et toi ?

Dans le laboratoire, Cordélia a les yeux badés et est attachée à une sorte de civière.

CORDÉLIA : Je vous en prie ! Qu'est-ce que vous faites ? Enlevez-moi ce bandeau je promets que je ne crierais pas. S'il vous plaît ?

Daryl soulève le drap de la civière adjacente et on entrevoit la création de Chris et Éric.

DARYL : Elle est magnifique !
ÉRIC : Non ! Ça porte malheur aux futurs mariés de se voir avant la cérémonie.
CORDÉLIA : Je vous en prie ! Enlevez…enlevez ce bandeau ! Je promets que je ne crierai pas ! Je le promets que je ne crierai pas !

Daryl lui accord sa faveur et lui découvre les yeux.

DARYL : Cordélia.

Cordélia hurle à pleins poumons.

ÉRIC : Tu peux hurler tant que tu veux on est dans un immeuble abandonné.

Il la menace en brandissant un plateau de fer au dessus de sa tête.

ÉRIC : Ça va tu me gonfles !
DARYL : Tu as toujours été bonne pour moi. Tu m'as toujours admiré. Et moi je t'ai ignoré. Mais aujourd'hui, c'est moi qui te demande une 2nde chance de te donner mon cœur.
CORDÉLIA : Daryl ?
DARYL : J'étais désinvolte. Je le sais à présent mais j'ai changé. Je sais à quel point tu es faite pour moi, car tu es la femme de ma vie.
ÉRIC : Je suis prêt.
CORDÉLIA : Prêt ? Mais prêt à quoi ?
ÉRIC : Tu vas sentir un léger pincement peut-être un peu désagréable autour du cou. Mais après ça, tu deviendras plus belle. Tu auras un corps de déesse. En fait, le corps de plusieurs déesses.

Il soulève le drap découvrant la jeune fille reconstituée et Cordélia crie de nouveau.
Près de l'abreuvoir, Buffy trouve le pompom que Cordélia avait échappée.

BUFFY : Il était ici, Chris ! Alors où est-ce qu'il l'a emmené ?
CHRIS : Là où on a apporté les corps, au vieux labo.
BUFFY : Où ça se trouve ?
CHRIS : J'ai promis de ne pas…
BUFFY : Même s'ils tuent Cordélia ? On ne fait pas ce qu'on veut de la vie des autres ! On n'en décide pas.
CHRIS : Tu sais où c'est l'ancien labo ? On s'est installés là-bas.
BUFFY : Je vais y aller. Trouves Alex et Willow et dit leur tout ça.

Dans le laboratoire, Éric vers de l'essence un peu partout autour de Cordélia.

CORDÉLIA : Daryl ! Je t'en supplie ! Ne le laisse pas faire ça !
DARYL : Mais il le faut ! Pour qu'on puisse se retrouver !
CORDÉLIA : Et maintenant on s'est retrouvés ! Je vais pas m'en aller, je te le promets !
DARYL : Tu en es sûre ?
CORDÉLIA : Oui !
DARYL : Moi j'ai besoin d'en être sûr. Je sais que tout à l'heure, tu n'auras plus le choix. Tu te cacheras avec moi. Parce que tu ne pourras pas sortir.
CORDÉLIA : Je t'en prie ! Je t'en prie !

Éric désinfecte un scalpel à l'aide d'un flamme et s'approche de Cordélia.

ÉRIC : Je vais te faire un travail d'orfèvre.
CORDÉLIA : Non ! Non ! Je vous en prie !

La porte s'écroule et Buffy apparaît derrière celle-ci. Éric lui lance le couteau mais elle l'attrappe avec qu'il l'atteigne.

CORDÉLIA : Buffy ! Aide-moi !
BUFFY : Daryl écoute-moi ! Je sais ce que tu fais ! Ton frère m'a demandé de t'en empêcher !
DARYL : Il a pas pu faire ça ! Mon petit frère m'aime !
CORDÉLIA : Buffy ! Il sont fous !
BUFFY : Ca va calme-toi ! Je vais te sortir de là !
DARYL : Non ! J'ai pas fini encore !

Il prend le couteau et s'approche doucement de Cordélia mais est arrêté par Buffy qui s'est jetée sur lui. Une bagarre commence et Daryl pousse la civière de Cordélia pour lui donner de la place mais renverse le baril d'essence qui éparpille son contenu sur le sol.

DARYL : Je veux pas vivre seul !

Éric prend la fuite.

ÉRIC : Je fous le camp !
DARYL : Non ! Tu restes ! Tu finis ton boulot !
ÉRIC : Non je me tire !

Il lance Éric au sol et continue sa bataille contre Buffy. Elle le pousse vers un flamme mais la chandelle tombe. Alex arrive.

ALEX : Buffy !
BUFFY : Occupe-toi de Cordélia !

Il commence à délier les liens de Cordélia.

CORDÉLIA : Alex, dépêche-toi !

Le feu prend rapidement de l'expansion.

CORDÉLIA : Y'a le feu ! J'ai peur ! J'ai peur ! Détache-moi ! Détache-moi vite ! J'ai peur !

Willow et Giles traînent Éric en lieu sûr.

CORDÉLIA : Mais dépêche-toi !

Alex embarque par-dessus Cordélia et se propulse à traves les flammes alors que Buffy est toujours en confrontation avec Daryl. Mais elle est en mauvaise posture et Daryl tient dangereusement un table au dessus de sa tête.

CHRIS : Daryl !

Il s'arrête.

CHRIS : Daryl ! Non !

Il laisse Buffy mais se dirige vers le corps de sa bien aimée qui est enveloppé de flammes.

DARYL : Ma femme ! C'est ma femme !

Chris essaie de le rejoindre pour le sauver mais Buffy le retient.

CHRIS : Daryl ! Daryl ! Non !
BUFFY : Non !
DARYL : On se quittera plus ! Plus jamais ! Ma femme !

La police est arrivée et s'occupe de limité les dégâts. Buffy et Chris sont installés sur le capot d'une voiture et discute.

CHRIS : J'ai réussi à l'arracher de la mort. Il m'a dit que je n'aurais pas dû. Mais moi je voulais faire quelque chose pour lui, comme il en avait tant fait pour moi.
ANGEL : J'ai vu le feu ! Je me doutais que tu serais là. Tout le monde va bien ?
BUFFY : Ca va ! Ouais !

Giles s'approche de Mlle Calendar.

GILES : Je suis désolé pour tout ça.
JENNY : Ce n'est pas grave. Seulement maintenant je me pose une question : comment allez-vous faire pour ne pas me décevoir au 2nd rendez-vous ?
GILES : Oh ! Croyez-moi ou pas mais depuis que je suis ici au cœur de la vie occulte les évènements de ce soir sont parmi les plus…tranquilles. Vous avez dit 2nd rendez-vous ?
JENNY : Vous avez remarqué ?

Alex se promène avec Willow.

ALEX : Bon ! Ca y est c'est officiel ! Les gens marchent 2 par 2. Les vampires veulent se marier et même notre rat de bibliothèque a des projets amoureux. Tu n'as pas l'impression que le monde est un gigantesque party de chaises musicales et qu'on est les seuls à ne pas avoir de chaises.
WILLOW : Comme d'habitude !
CORDÉLIA : Alex ? Je voulais simplement te remercier de m'avoir sauvé la vie. Tu t'es montré tellement courageux et héroïque alors je voulais te dire que s'il y a quelque chose que je puisse faire pour toi…
ALEX : Tu permets ? On parle tous les deux.

Cordélia s'en va tout penaude.

ALEX : Où on en était ?
WILLOW : On se demandait pourquoi on n'avait pas de chaise.
ALEX : Ah ! T'as une idée sur la question ?

Au cimetière, Buffy et Angel se promène tranquillement.

BUFFY : Voilà toute l'histoire ! Tu sais tout ! Une histoire monstrueuse ! Et pourtant il a agi sans s'en rendre compte. Pour son frère.
ANGEL : Il ne s'est surtout pas rendu compte des limites.
BUFFY : L'amour ne tient pas compte des limites.
ANGEL : Quoi ?
BUFFY : Oh, des bêtises !
ANGEL : Oh ! Des bêtises comme un homme de 240 ans jaloux d'un étudiant.
BUFFY : Ah ça y est tu l'admets.
ANGEL : J'y ai pensé. Je suis obligé de l'admettre.
BUFFY : Je ne suis pas amoureuse d'Alex.
ANGEL : Oui mais il est dans ta vie. Il est près de toi tout le temps. Dans ta classe, dans ton quotidien, il t'entend rire, pleurer, il te voit à la lumière du jour.
BUFFY : Oui mais je suis moins jolie à la lumière du jour.
ANGEL : C'est bientôt le matin.
BUFFY : C'est bientôt le moment de se quitter. Est-ce que je peux te raccompagner ?

Elle lui prend la main et ils quittent le cimetière en silence, savourant le moment. Vue sur une tombe, c'est la tombe de Daryl Epps.

~~~~~~~~~~ Prologue ~~~~~~~~~~

In every generation there is a Chosen One. She alone will stand against
the vampires, the demons and the forces of darkness. She is the Slayer.

The cemetery. Buffy is sitting on top of the gravestone of Stephan
Korshak playing with her yo-yo.

Buffy: C'mon, Stephan, rise and shine. Some of us have a ton of trig
homework waiting.

The camera cuts to her right and approaches her from behind.

Angel: Hey.

Buffy inhales a quick startled breath and turns around to face her
stalker.

Angel: Is this a bad time?

Buffy: Are you crazy? You don't just sneak up on people in a graveyard.
You make noise when you walk. You stomp or... yodel.

Angel: I heard you were on the hunt.

Buffy: I'm supposed to be, but... lazy bones here doesn't wanna come
out and play.

Angel: When you first wake up it's a little disorienting. He'll show.

Buffy: It's weird to think of you going through that.

Angel: It's weird to go through. So, uh, you're here alone?

Buffy: Yeah! Why?

Angel: I just thought you'd have somebody with you. Xander or someone.

Buffy: Xander.

Angel: Or someone.

Buffy: Nope. (hops down off the gravestone) Why? Are you jealous?

Angel: (chuckles) Of Xander? Please. He's just a kid.

Buffy: Is it 'cause I danced with him?

Angel: 'Danced with' is a pretty loose term. 'Mated with' might be a
little closer.

Buffy: Don't you think you're being a little unfair? It was one little
dance, which I only did to make you crazy, by the way. Behold my
success.

Angel: I am *not* jealous.

Buffy: You're not jealous? What, vampires don't get jealous?

Stephan has come out of the ground, and looks at them from behind his
gravestone.

Angel: See? Whenever we fight you always bring up the vampire thing.

Buffy: Well, I didn't come here to fight.

The vampire lunges at her and knocks her into Angel. They fall to the
ground, but Buffy quickly gets up.

Buffy: Oh, right, I did.

Stephan throws a few punches which Buffy easily blocks. She punches him
in the face several times and kicks him in the jaw, sending him
stumbling into a large adjacent gravestone. She looks around
frantically.

Buffy: Where's my stake? I-I know I had a stake!

Angel: I didn't see a stake!

The vampire grabs a shovel that was lying by the other gravestone and
comes at them again. Angel attacks, but Stephan brings the shovel up and
hits him in the side of the face, knocking him onto his back. He leaves
Angel lying there and steps toward Buffy. She meets him and jumps over
the shovel when Stephan swings it at her legs. He swings it at her
again, but she catches it, hits him again and breaks the handle. She
spins around with her half and jams the broken handle into his chest. He
falls over backward and bursts into ashes as he hits the ground. Angel
gets up holding the side of his head.

Buffy: (out of breath) What do you mean he's just a kid? Does that mean
I'm just a kid, too?

Angel: Look, obviously I made a mistake coming here tonight. (turns and
leaves)

Buffy: Oh, no you don't. You can't just turn and walk away from me like
that. (starts following him determinedly) It takes more than that to get
rid of me.

She falls into an open grave with an open and empty coffin at the
bottom.

Buffy: Oof! Uhhh...

Angel comes over and bends down to look.

Angel: You okay?

Buffy: I'm fine. (sits up and exhales) Gee, I wish people wouldn't
leave open graves laying around like this. (stands up slowly)

Angel: So. Another vampire has risen tonight.

She pokes her head out of the grave and looks across the grass.

Buffy: I don't think so. Look at those tracks. Whoever was buried here
didn't rise from this grave.

She climbs out of the grave and finds a girl's shoe.

Buffy: She was dragged from it.

Opening credits roll. Buffy's theme plays.

~~~~~~~~~~ Part 1 ~~~~~~~~~~

Sunnydale High School. Cut to the library. Buffy and Xander walk in and
see Giles sitting in a chair and talking to another empty chair across
from him.

Giles: (clears his throat) W-w-w-what I'm proposing is, um... and I-I
don't mean to appear indecorous, is, is, um, a, a-a-a social engagement,
um, a, a, a, a-a date, if you're amenable.

Buffy and Xander stop and listen to him. Giles is displeased with
himself.

Giles: You idiot!

Buffy: Boy...

Giles is startled and quickly gets up and faces them.

Buffy: I guess we never realized how much you like that chair.

Giles: I-I-I was just working on... (knocks over a few books)

Buffy: Your pickup lines?

Giles: (bends down) Um, in a manner of speaking, yes. (picks up the
books)

Buffy: Then if you wouldn't mind a little Gene and Roger, you might
wanna leave off the 'idiot' part. Being called an idiot tends to take
people out of the dating mood.

Xander: Hmm, it actually kinda turns me on. (looks at Buffy)

Buffy: (to Xander) I fear you. (goes to the table) You also might wanna
avoid words like 'amenable' and 'indecorous', y'know. Speak English, not
whatever they speak in, um...

Giles: England?

Buffy: Yeah. You just say, 'Hey, I got a thing, you maybe have a thing,
maybe we could have a thing.'

Giles: (sarcastically) Oh, thank you, Cyrano.

Buffy: I'm not finished. Then you say, 'How do you feel about Mexican?'

Giles: About Mexicans?

Buffy: Mexican. Food. You take her for food, for which you then pay.
(sits at the table)

Giles: Oh. Right.

Xander: So this chair-woman. We are talking Ms. Calendar, right?

Giles: W-what makes you think that?

Xander: (sits) Simple deduction. Ms. Calendar is reasonably dollsome,
especially for someone in your age bracket. She already knows that
you're a school librarian, so you don't have to worry about how to break
that embarrassing news to her.

Buffy: And she's the only woman we've actually ever seen speak to you.
Add it all up and it all spells 'duh'.

Xander: Now, is it time to have a talk about the facts of life?

Giles: You know, I'm suddenly deciding this is none of your business.
(starts up the stairs)

Xander: Y'know, because that whole stork thing is a smoke screen.

Giles stops and looks back at him. Buffy laughs to herself.

Giles: So, um, how did things go last night? Did Mr. Korshak show up on
schedule?

Buffy: More or less. Angel and I took care of him.

Xander: Angel.

Buffy: (gives Xander a look) There's something else, though. We found
an empty grave.

Giles: Another vampire?

Buffy: No. No, this one was dug up and the body was taken out.

Giles: Grave robbing? That's new. Interesting. (comes back down to the
table)

Buffy: I *know* you meant to say gross and disturbing.

Giles: Yes, yes, yes of course. Uh, terrible thing. Must, must put a
stop to it. Damn it.

Xander: So. Why does someone want to dig up graves?

Giles: Well, I'll, uh, collect some theories. Uh, it would help if we
knew who the body belonged to.

Buffy: Meredith Todd. Ring a bell?

Xander: No.

Buffy: She died recently. She was our age.

Xander: Drawin' a blank.

Giles: Why don't we ask Willow to, uh, fire (indicates the PC) this
thing up and, uh, track Meredith down?

Cut to the halls. Sign-ups for the science fair are going on. Willow is
writing in her entry. Eric comes up to her with a camera and points it
at her.

Eric: Smile! (takes her picture)

Willow: Hey!

He turns around and sees another girl.

Eric: Oh, look at those legs! (goes to take her picture)

Willow: No, thank you.

Chris comes up behind Willow.

Chris: Eric, will you knock it off?

Eric looks at him, upset to have his fun spoiled.

Willow: (smiles) Hey, Chris!

Chris: Hey.

He picks up a sign-up sheet. She watches what he's writing. He looks up
at her.

Willow: Oh, I, I was just wondering what you were gonna do this year.

Chris: Why?

Willow: 'Cause every year you win and I place second, so I just thought
I'd see what I'm up against.

Chris: You know what the key is? If Dr. Clark doesn't understand your
experiment he gives you higher marks so it looks like he understands
your experiment. (reads Willow's entry) 'The Effects of Sub-Violet Light
Spectrum Deprivation on the Development of Fruit Flies'? (smirks) That
should do the trick.

Cordelia: (shows up and signs up) Okay, I'm doing this under protest.
It is not fair that they're making participation in this year's science
fair mandatory. I don't think anyone should have to do anything
educational in school if they don't want to.

Willow: (reads) 'The Tomato: Fruit or Vegetable'?

Cordelia: I wanted to do something I could finish in a weekend,
alright?

Eric flashes a picture of Cordelia.

Cordelia: Stop it! What are you doing? (Eric takes another picture) We
are under florescent light, for God's sake.

Eric: The camera loves you!

Cordelia: I didn't think yearbook nerds came out of hibernation till
spring.

Eric: (snaps another picture) It's for my private collection. (winks)

Chris: Eric! Will you quit it?

Buffy: Comin' through. Sorry. (Eric takes her picture) Uh, sorry to
interrupt, Willow, but it's the Bat Signal.

Willow: Okay, sure. See you later, Chris. Thanks for the tip.

Chris: Okay.

Cordelia watches them go. Eric raises his eyebrows at her.

Cordelia: (disgusted) Uhhh! (leaves)

Eric: Cordelia's so fine. Y'know, she'd be just perfect for us.

Chris: Don't be an idiot. She's alive.

Cut to the library. Willow sits down in front of the PC.

Willow: This shouldn't take long. I'm probably the only girl in school
who has the coroner's office bookmarked as a favorite place.

Cordelia: (coming in) Hi. Sorry to interrupt your little undead
playgroup, but I need to ask Willow if she'll help me with my science
fair project.

Willow: It's a fruit.

Cordelia: I would've asked Chris to help me, but then that would've
brought back too many memories of Daryl.

Willow: I found it! Meredith Todd died in a car accident last week.

Cordelia: Of course I have learned to deal with my pain.

Buffy: How was her neck?

Willow: Fine, except for being broken.

Giles comes out of his office.

Cordelia: Hello! Can we deal with my pain, please?

Giles: There, there.

He pats her on the shoulder and continues up into the stacks.

Willow: It says that Meredith and two other girls in the car were
killed instantly. They were all on the Fondren High Pep Squad, on the
way to a game.

Buffy: You know what this means.

Xander: That Fondren might actually beat Sunnydale in the cross-town
body count competition this year?

Buffy: She wasn't killed by vampires. Somebody did dig up her corpse.

Cordelia: Eww! Why is it that every conversation you people have has
the word 'corpse' in it?

Xander: Okay, so we got a body snatcher. What does that mean?

Giles: Uh, h-here's what I've come up with. Demons who eat the flesh of
the dead to absorb their souls. Or, i-i-it could obviously be a, a
voodoo practitioner.

Willow: You mean making a zombie?

Giles: Uh, zombies, more likely. For most traditional purposes a voodoo
priest would require more than one.

Buffy: So, we should see if the other girls from the accident are AWOL,
too. Maybe we can figure out what this creep has in mind if we know
whether or not he's dealing in volume.

Xander: So, we dig up some graves tonight?

Willow: Oh, boy! A field trip! Are you gonna call Angel?

Buffy: I don't think so.

Xander: Yeah, why bother him, huh?

Buffy: Angel and I have been, um... Never mind. As far as Angel's
concerned, I'm taking the night off, okay?

Xander: So, we're set then. Say, nineish? BYO shovel?

Willow: And I'll pack some food. Who else likes those little powdered
doughnuts?

Xander: Me.

Willow: Cordelia?

Cordelia: Darn, I have cheerleader practice tonight. Boy, I wish I knew
we were gonna be digging up dead people sooner. I would've canceled.

Xander: Alright, but if you come across the army of zombies, can you
page us before they eat your flesh?

Cordelia huffs and leaves the library.

Giles: Xander?

Xander: Huh?

Giles: Zombies don't eat the flesh of the living.

Xander: Yeah, I knew that. But did you see the look on her face?

Cut to the cemetery that night. Giles and Xander are digging while Buffy
and Willow relax and watch.

Buffy: I couldn't believe Angel. He was acting all jealous, and he
wouldn't even admit it.

Willow: Jealous of what?

Buffy: Of Xander.

Willow: Because you did that sexy dance with him?

Buffy: Am I ever gonna live that down?

Willow: No. (munches a doughnut)

Buffy: Anyway, he was being totally irrational.

Willow: Love makes you do the wacky.

Buffy: That's the truth.

Xander: Y'know, this might go a lot faster if you femmes actually
picked up a shovel, too.

Giles: Here, here.

Buffy: Sorry, but I'm an old-fashioned gal. I was raised to believe
that men dig up the corpses and the women have the babies. (to Willow)
So, speaking of the wacky, what was Cordelia's whole riff about painful
memories? Who's Daryl?

Willow: Daryl Epps. Chris' older brother. He was a big football star.
All-State two years ago. He was a running... He was a running... Uh,
someone who runs and catches.

Buffy: Was he a studly?

Willow: Big time. All of the girls were crazy for him.

Buffy: And he broke Cordy's heart? Thus possibly proving its existence.

Willow: He died. Rock climbing or something? He fell.

Buffy: Man, that's lousy. Poor Chris.

Willow: Ever since then Chris has been real quiet. Kind of in his own
world. I heard their mother doesn't even leave the house anymore.

Giles: I think we're there.

Buffy and Willow get up and go over to the grave.

Willow: By the way, are we hoping to find a body, or no body?

Xander: Call me an optimist, but I'm hoping to find a fortune in gold
doubloons.

Giles: Um, body would mean flesh-eating demon, no body would point
towards the, uh, army of zombies thing. Take your pick, really. Right,
then, uh... (to Xander) Go on. (indicates the casket)

Xander: You're closer.

Buffy: Pathetic much? (climbs down) Move over.

She opens the casket.

Cut to the school after cheerleading practice. The cheerleaders are
heading home.

Cordelia: Guys, if we don't get this down by tomorrow, no one's gonna
be led by our cheers. Practice.

Girl: Okay. See ya later.

Cordelia continues on to her own car as the others get in theirs. They
drive off before Cordelia reaches her car. She hears something by the
fence and stops to look around.

Cordelia: Hello?

She continues to her car and starts to dig in her pack for her keys. She
gets them out and runs the rest of the way to her car. She nervously
fumbles with the lock.

Cordelia: Xander Harris, if this is some kind of joke...

She drops her keys and they roll under the car. She kneels down and
reaches for them frantically. On the other side of her car she can see
someone in black shoes approaching. She quickly gets up and starts to
run. The man follows her. He walks past a dumpster. When he's gone the
lid opens, and Cordelia checks to see if the coast is clear. She pushes
the lid up all the way, then turns around again to hop out, but is
startled by Angel.

Angel: Cordelia. This is the last place I expected you to hang out.

Cordelia: (quietly) Oh, God! God, it's you. Why were you following me?

Angel: I wasn't sure it was you at first. I'm looking for Buffy.

Cordelia: Buffy? Well, she's, uh... big shock, she's at the graveyard.

Angel: She said she'd be home.

Cordelia: Well, she lied. Isn't she a rascal? Well, you're in luck. It
just so happens that my night is free. (tries to get out) Uh, hold on,
my skirt is caught.

She reaches behind her and gets her skirt loose.

Cordelia: There.

She picks up what was holding her skirt and sees it's a hand. She drops
it and screams.

~~~~~~~~~~ Part 2 ~~~~~~~~~~

The library. Xander can be heard outside in the hall.

Xander: So, both coffins are empty. That makes three girls signed up
for the army of zombies.

They come in through the doors.

Willow: Is it an army if you just have three?

Angel gets up from the table and faces them. Cordelia clings to his arm
and gets up, too.

Buffy: Zombie drill team then.

Angel: You're back.

Buffy: Angel!

Angel: Xander.

Xander: Angel.

Angel: (to Buffy) I thought you were takin' the night off.

Buffy: I, I was, um, but something came up.

Angel: Cordelia told me the truth.

Xander: (chuckles) That's gotta be a first.

Giles: Um, as long as you're here, perhaps you could be of some help.
Hmm? (to Buffy) Hmm?

Buffy: We were investigating. Somebody's been digging up the bodies of
dead girls.

Angel: I know. We found some of them.

Buffy: You mean, like, two of the three?

Angel: I mean, like, some of them. Like parts.

Cordelia: It was horrible. Angel saved me from an arm. God, there were
so many parts, they were everywhere. Why are these terrible things
always happening to me?

Xander: Karma! (coughs to cover it)

Willow: So much for our zombie theory.

Giles: So much for all our theories.

Buffy: I don't get it. Why go to all the trouble to dig up three girls
only to chop them up and throw them away? It doesn't make any sense.
Especially from a time management standpoint.

Angel: Well, what I saw didn't add up to three whole girls. I think
they kept some parts.

Buffy: Could this get yuckier?

Willow: They probably kept the other parts to eat.

Buffy: Question answered.

Giles: Why dispose of the remains five miles from the cemetery at a
school, of all places?

Buffy: Maybe because whoever did it had some business in the
neighborhood. Like, say, classes?

Giles: Oh. Ah.

Angel: This was no hatchet job. Whoever made those incisions really
knew what they were doing.

Giles: (disbelieving) Yes, really. What student here is gonna be that
well versed in physiology?

Willow: Well, I can think of five or six guys in the science club. And
me.

Xander: So, Will, come clean. Promise to never do it again, and we'll
call it a night. (no response) He joked! (smiles)

Buffy: Willow, why don't you get these guys' locker numbers so we can
do some checking?

Cordelia: No. I have to go home now. I have to take a bath and burn my
clothes.

Xander: (in mock disappointment) You have to go? Aw, too bad. Keep in
touch. Buh-bye.

Cordelia: I don't wanna go alone. I'm still fragile. (to Angel) Can you
take me?

Angel is in open-mouthed shock, and looks at Buffy. She gives him a
stare of disapproval.

Cordelia: Great! I'll drive?

She leads the way out of the library as Angel gives Buffy another
helpless look.

Xander: How about that? I always pegged him as a one-woman vampire.

Cut to Chris' house. His mother is sitting in front of the TV watching
videos of Daryl's games. His trophy sits on top of the TV. Chris comes
out of the basement.

Chris: I'm going out, Mom.

She doesn't even look up. She just blows out another lungful of
cigarette smoke. Chris walks over to the front door.

Chris: I'll be back later, okay? Mom?

Still no response. She takes another drag from her cigarette. Chris lets
out a sigh of frustration and leaves the house. On the video Daryl just
scored a touchdown, and the team is holding him up high as the
cheerleaders jump and wave their pompoms.

Video: Dar-yl! Dar-yl! Dar-yl! Dar-yl! Dar-yl!

Daryl takes his helmet off and holds his fists up in the air, laughing
and enjoying the moment.

Cut to the halls at school. Xander is working a locker combination from
a list. Giles comes down the other hall.

Giles: You understand, in my capacity as school official, this search
is completely unauthorized, and I, I cannot condone it.

Buffy: Fine, your butt's covered. Wanna grab a locker? (hands him a
sheet)

Giles: Uh, yes, yes, of course. (takes the sheet)

Buffy: (approaches a locker) Okay, Eric. Let's see what's on your
annoying little mind.

Willow: (at another locker) Nothing in here but back issues of
Scientific American. Ooo, I haven't read this one! (starts to read)

Giles: Nothing remarkable here.

Xander: (opens one) Guys!

They all go over to see.

Xander: Your friend Chris Epps' locker.

Willow: (reads off book titles) 'Grey's Anatomy', 'Mortician's Desk
Reference', 'Robicheaux's Guide to Muscles and Tendons'.

Giles reaches in and pulls out a newspaper folded open to a picture of
the three cheerleaders. The title above the picture reads 'Tragic
Accident Kills Three'.

Giles: I think it's fair to say Chris is involved.

Xander: He's into corpses alright, but we still don't know why.

Buffy: Yes, we do.

She opens Eric's locker door and shows them a collage of a woman made
from parts of various pictures.

Cut to Chris' basement. Eric sings while Chris works on a body.

Eric: I guess you'll say / What can make me feel this way? / My girl /
Talkin' 'bout my girl / My girl... How's my baby?

Chris: She's not your baby.

Eric: She's not gonna be anybody's baby if we don't finish her soon.

Chris: I'm working on it.

Eric: So am I, friend. So am I.

He hangs up freshly developed pictures of Buffy, Willow and Cordelia to
dry.

Cut to the balcony. Buffy comes up to Willow and Xander sitting on the
railing.

Xander: Any sign of our suspects?

Buffy: Not yet. I don't get it. Why would anybody wanna make a girl?

Xander: You mean when there's so many pre-made ones just laying around?
The things we do for love.

Buffy: Love has nothing to do with this.

Xander: Maybe not, but I'll tell you this: people don't fall in love
with what's right in front of them.

Willow gives Buffy a sad, knowing look.

Xander: People want the dream. What they can't have.

Willow looks over at Xander longingly. Buffy understands only too well.

Xander: The more unattainable, the more attractive.

Willow hops down from her perch.

Willow: And for Eric the unattainable would include everyone. That's
alive.

She walks around Xander to head down the stairs. Buffy joins her.

Buffy: Uh, Eric's sick enough to do something like this, but what about
Chris? He seems like a human person.

Xander follows them.

Willow: I dunno. That thing with his brother was really hard on him.
And he talked about death a lot. Maybe he just wanted to get one-up on
it.

Buffy: But it's not doable. I mean, making someone from scraps,
actually making them live.

Willow: If it is, my science project's definitely coming in second this
year.

Xander: (spots Giles) And speaking of love...

Willow: We were talking about the re-animation of dead tissue.

Xander: Do I deconstruct your segues?

Buffy: (to Giles) Hey.

Giles: (distracted) Oh! Yes. Hello.

Buffy: Still no sign of our mad doctors?

Giles: What? Oh! Uh, corpses, yes. Evil. Huh. Very good.

They see Jenny stop and talk to a student.

Jenny: Did you bring it? (the student shakes his head) Tomorrow.

Student: I forgot it.

Giles: Very, very good.

Buffy: Okay, Giles, just remember, 'I feel a thing, you feel a
thing...' But personalize it.

Giles: Personalize it?

Buffy: She's a technopagan, right? Ask her to bless your laptop.
(starts to leave) Have fun.

Willow and Xander smile. Willow pats him on the shoulder and goes too.

Giles: What? Oh! Don't...

Xander: Best of luck. (follows the girls)

Giles: ...leave?

Jenny: (walks by) Good morning, Rupert. (continues without stopping)

Giles: Uh, Ms. Calendar?

Jenny: (looks at him but keeps going) Oh, no, please call me Jenny. Ms.
Calendar's my father.

Giles: (follows) Jenny, then.

Cut inside the halls. They walk together.

Giles: You know, uh, Jenny, um...

Jenny: Hmm?

Giles: Would it a-appear indecorous... Uh, no, not in-in-indecorous,
um...

Jenny: Yeah...?

Giles: Well, um... Wha... (exhales) Ah, ah, um...

Jenny: Rupert, look, I've gotta get inside and set up the lab.

Giles: What, what I'm proposing is...

The bell rings.

Jenny: Ah! I gotta go! Sorry! (goes into her room)

Giles: (to himself) You idiot!

Jenny: (sticks her head back out) Hey! Listen, if it's important, why
don't you just tell me at the game?

Giles: Game? Oh, uh, you're going to the football game?

Jenny: Yeah, you seem surprised. (smiles)

Giles: No! No, I-I-I-I-I-I just assumed that you, you, you spent your
evenings downloading incantations and, and, and casting bones.

Jenny: On game night? Are you nuts? You're going, too, right?

Giles: Oh, of course. Always, always do.

Jenny: So, we should just go together! Look, I could pick you up after
school, and we'll grab a bite to eat on the way if you like. How do you
feel about Mexican?

Giles nods.

Jenny: Good! Okay! And whatever it is you wanna tell me, you can just
tell me then. Okay?

Giles: Okay! Tonight, then.

Jenny smiles and goes back into her classroom.

Giles: (to himself) That went well. I think.

Cut to the science classroom. Willow is looking through a book.

Willow: I still don't get how Chris could do it. I mean, arresting the
cell deterioration is one thing, but...

Xander: Hello! (holds up a visible head) I wanna get ahead.

Willow: (exhales) Maybe an electrical current combined with an
adrenaline boost.

Xander: For the love of God, can somebody scratch my nose?

Buffy: (comes into the room) Well, it's official. Chris and Eric didn't
come to school today.

Xander: That's no coincidence.

Willow: Maybe they finished their project.

Buffy: God! What if it worked? What, what if that poor girl is walking
around?

Xander: Poor girls, technically.

Buffy: What could she be thinking?

Willow: And what are they gonna do with her?

Giles: (comes in also) I don't think we need to worry about that just
yet. I spoke to a press person this morning about the remains. The
police have finished sorting through them, and apparently they found
three heads in the dumpster.

Buffy: They only had three girls.

Giles: Precisely.

Willow: So, they don't have the whole, uh, package?

Xander: Heads must be no good. Huh. I found 'em attractive enough.
(gets looks from the girls) Well, obviously I'm not as sick as Chris and
Eric.

Giles: Based on what the police have put together, I would say they're
one step short of completing their masterpiece.

Willow: One step.

The camera pans around the visible head.

Cut to Chris' basement.

Eric: We're running out of time. If we wait too long, the onset of
atrophy in the limbs will be irreversible.

Chris: We can turn up the current. That'll buy us a day, at least.

Eric: We will lose the entire body if we don't attach a head soon.

Chris: We have time.

Eric: We don't! The crash with the girls was lucky. But we can't just
keep waiting around for another lucky accident to drop a head in our
laps. You know what we have to do. Hell, it's just one lousy girl.

Chris: I won't do it. I... I can't... kill anyone. (turns to the
shadows) Please! Understand. I... I can't do that! Please don't make me.

Daryl: But you gave me your word. You promised me, little brother.
(comes into the light) That I wouldn't be alone.

His face is discolored and criss-crossed with stitches.

~~~~~~~~~~ Part 3 ~~~~~~~~~~

Chris' basement.

Eric: The body is perfect. And if we harvest a head tonight, she'll be
ready by sunrise.

Daryl: When you brought me back you promised you'd take care of me. I
need this, Chris. I need someone.

Chris: Please don't ask me to do this. Don't ask me to take a life.

Eric: I tried to tell him. If you take a life in order to make a life,
the whole thing is a wash. No harm, no foul.

Chris: Maybe you could... you could go out...

Daryl: No!

Chris: Let people know.

Daryl: They can't see me. Chris, you've always been smarter than me.
You were always the brains. You're the only one who can help me now.
Third and long, seconds to go. Where do you throw? Where do you throw?

Chris: Number five. Daryl's gonna drive.

Daryl: Help me, brother.

Chris nods. Daryl hugs him.

Daryl: Thank you. (to Eric) Show me!

Eric shows Daryl the pictures.

Daryl: (points) This one.

Eric: Ha, ha. A man of taste.

He grabs a pair of scissors and cuts around Cordelia's hair.

Eric: (sings) My girl / Talkin' 'bout my girl / My girl

He snips her head off.

Cut to the library.

Willow: I checked the obits. Nothing that would make for a likely
candidate.

Xander: They seem kinda picky for guys who had three heads to begin
with.

Willow: Formaldehyde.

Giles: Formaldehyde. Yes, yes, yes, yes, of course, it accelerates
neural decay in the brain cells.

Willow: After a couple days they're useless. They're gonna need
something really fresh.

Buffy: How fresh?

Willow: As fresh as possible. Buffy, you don't think that they would...

Buffy: I think anybody who cuts dead girls into little pieces does not
get the benefit of any doubt. I wanna end this thing now.

Giles: I second that.

Buffy: Okay, fine. You guys go to Eric's, we can go to Chris', and meet
up.

Giles: (remembering) Oh! I'm supposed to be at the big game, I-I
believe it's called.

Buffy: Fine. Go ahead. We'll take care of this.

Giles: Well, yes, but shouldn't I, I-I, um...

Buffy: Okay, then why don't, uh, we all meet there?

Giles: Fine. Yes.

Willow: Buffy? Don't be too hard on Chris. I mean, he's not a vampire.

Buffy: No. He's just a ghoul.

They leave the library.

Cut to Chris' house. His mother answers the door for Buffy.

Buffy: Hi. Um, I'm a friend of Chris'. I kinda need to talk to him. Uh,
do you know if he's home?

Chris' Mom goes back inside and sits down again. Buffy comes in and
closes the door.

Buffy: So, is he home?

Mrs. Epps: Westbury game. November 17, '95. Daryl rushed 185 yards that
night. Four TD's. He was MVP, and he made All-City that season.

Buffy: Yeah, that was a great one. Um, but is Chris home?

Mrs. Epps: I dunno. Is today a school day? Oh, watch! Watch this move!
Daryl takes a kickoff, he sheds one, two, three defenders, and he breaks
into the open field for a ninety-five yard touchdown!

Buffy sees the basement door with its 'Keep Out' and 'No Admittance'
signs.

Mrs. Epps: He woulda been nineteen next week.

Buffy goes over to the basement door and opens it. She quietly makes her
way down the stairs. She looks around a bit, and then goes over to the
table. There she finds the pictures of herself and Willow. She also
finds the plans for the body with Cordelia's face pasted on top.

Buffy: (whispers) Cordelia!

Daryl sneaks up behind her, but the door opens and they both look up.
Buffy quickly hops over to the open basement window and climbs out.
Daryl watches her go.

Cut to the girls' locker room. Cordelia is putting on her lip-gloss.
Joy, the cheerleading squad leader, walks by with Lisa.

Joy: Cordelia. You coming?

Cordelia: Yeah, I'll be right out.

She finishes putting on her lip-gloss and sees Chris appear behind her
in the mirror. She's startled and turns to face him.

Cordelia: Oh, God! Chris, you scared me. What are you doing in here?

He looks down and away from her.

Cordelia: Is something wrong?

She screams as Eric pulls a bag over her head and drags her off. Chris
just looks away.

Cut to a hall. Buffy comes around a corner and sees Joy and Lisa coming
down the stairs.

Buffy: Joy! Lisa! Where's Cordelia?

Joy: Cordelia has a game to think about. She doesn't need losers like
you. (tries to go)

Buffy: (blocks her way) I'm sorry, what did you say?

Cut to the locker room. Eric has Cordelia on the floor, trying to tie
her hands. Buffy comes running down the adjoining hall and stops to look
into the locker room. Eric sees her and gets up to defend himself. Buffy
comes running in and jump kicks him, knocking him down. She crouches
down and pulls the bag off of Cordelia's head.

Buffy: Are you okay?

Cordelia: Oh my God, Buffy!

Eric gets up and runs away.

Buffy: Don't worry, he's gone.

Cordelia: I was on my way down to the field when Chris came in, and all
of a sudden someone jumped me.

Buffy: Shh! Quiet down. Relax. Take it easy.

Cordelia: (hears music) That's the fight song. Oh my God, it's time for
the cheerleader pyramid at mid-field. I've gotta go.

Buffy: Well, are you sure you're okay to go out there?

Cordelia: Yeah, you don't understand, I *have* to go. I'm the apex!
(runs out)

Buffy hears a noise and looks around.

Buffy: Chris? (walks slowly) I know what you're trying to do. You and
Eric. I know about the bodies from the cemetery. But you haven't hurt
anyone yet. (Chris steps out into the open) Look, I know what it's like
to lose someone that you're close to. But that's no excuse. What you're
doing is wrong.

Chris: I have to do this for him. He needs someone.

Buffy: Who, Eric? He needs industrial strength therapy!

Chris: He always looked out for me. Stood up for me. He's all alone.
Everybody loved him. And now he's all alone.

Buffy: Who are you talking... (realizes) Oh my God!

Cut to Chris' basement. Daryl is trashing the place.

Daryl: (yelling) You promised me! You promised I wouldn't have to be
alone!

Eric: It's not too late.

Daryl comes over to him and lifts him by the shirt.

Eric: Nothing's changed! We can still do this! You and me. Your
brother's not the only one who can create life. Whadaya say?

Daryl sets him down. Eric takes a few deep breaths.

Eric: Let's go scare you up a date.

~~~~~~~~~~ Part 4 ~~~~~~~~~~

Chris' Basement. Buffy and Chris come in and quickly descend the stairs.

Buffy: Daryl! Daryl? Daryl!

She takes a quick look around.

Buffy: He's not here. Where else could he be?

Chris: But he would never go out. U-unless...

Buffy: He's gonna pick up where you left off.

She makes quick strides to get out of the basement and over to the game.
After a moment's hesitation Chris follows her.

Cut to the game. Cordelia is doing a cheer with the squad.

Squad: Go, Razorbacks, go! Go, team, go! Go, Razorbacks, go! Go, team,
go!

On the field the ball is snapped, thrown, caught and run in for a
touchdown. The crowd goes wild. Cut to Jenny and Giles coming from the
refreshment stand. His arms are full of snacks and drinks.

Jenny: I don't know what it is about football that does it for me. I
mean, it lacks the, the grace of basketball, the, uh, poetry of
baseball. At its best it's unadorned aggression. It's such a rugged
contest.

Giles: Rugged. American football. (laughs)

They climb into the stands.

Jenny: And that's funny because?

Giles: No! (laughs) I just think it's rather odd (they sit) that a
nation that prides itself on its virility should feel compelled to strap
on forty pounds of protective gear just in order to play rugby.

Jenny: Is this your normal strategy for a first date? Dissing my
country's national pastime?

Giles: Did you just say 'date'?

Jenny: You noticed that, huh?

Willow: Hi, Ms. Calendar! Hi, Giles.

Jenny: Hey, guys. What's up?

Willow: Eric's was a bust. Nothing there.

Xander: Yeah, nothing but a bunch of computer equipment and a
pornography collection so prodigious it even scared me.

Willow: Did Buffy get back yet?

Giles: No, uh, no. Uh, perhaps you should, uh, circulate nearer the
field, see what you can find.

Willow and Xander slip under the railing and sit in front of Giles and
Jenny. Xander reaches back and takes Giles' popcorn.

Xander: So, what's the score?

Giles and Jenny are unhappy about them sitting right there.

Cut to a view of the field from behind the spectators. The teams are
getting in position for the next play. The ball is snapped. Cut under
the stands. Daryl is crawling along, looking for Cordelia. He sees the
action on the field and stops a moment to watch and remember. A player
on the field gets tackled, but has gained several yards and gets high-
fives from his teammates. Daryl lowers his eyes a moment, then notices
Cordelia. She takes a break from cheerleading and walks over to the
coolers next to the bleachers for a drink. Daryl comes up behind her as
she drinks and grabs her. She screams, but her yell is drowned out by
the crowd cheering another touchdown. The other cheerleaders jump and
wave their pompoms. On the field the players help the scoring team
member up and pat him on the back. Buffy and Chris arrive by the
bleachers.

Buffy: I don't see her. Do you?

Chris: No.

Buffy lets out a frustrated breath.

Cut to the old science lab at the school. Cordelia has been blindfolded
and is being tied to a gurney.

Cordelia: Please, what's going on? Just take off the blindfold. I
promise I won't scream! I promise!

Daryl lifts the sheet from the headless body they've constructed.

Daryl: She's beautiful!

Eric: No! It's bad luck for the groom to see the bride before the
wedding.

Daryl puts the sheet back down and goes over to Cordelia.

Cordelia: Please? Just take off the blindfold! I promise I won't
scream! I promise!

Daryl: Cordelia?

He takes off her blindfold. She takes one look at him and screams at the
top of her lungs.

Eric: You can scream all you want. We're in an abandoned building.

Cordelia screams for help at an even higher pitch. Eric holds up a pan
and threatens to hit her with it.

Eric: Okay, that's enough.

Cordelia stops her screaming, and Eric puts the pan back down.

Daryl: You were always good to me. Always noticed me. But I ignored
you. I'm sorry. I'm glad I have a second chance to tell you that.

Cordelia: D-Daryl?

Daryl: I was thoughtless. I see that now. But I've changed. I've
learned to appreciate how much it meant that you wanted to be with me.

Eric: We're ready.

Cordelia: Ready? Ready for what?

Eric: You're gonna feel a little pinch, maybe some discomfort around
the neck area. But don't worry. When you wake up, you'll have the body
of a seventeen-year-old. In fact, you'll have the body of several.

He lifts the sheet, and Cordelia lets out a very intense scream when she
sees the body.

Cut back to the game. Buffy walks over to the cooler and finds
Cordelia's pompoms.

Buffy: He was here, Chris. Where did he take her?

Chris: To the rest of the body. To the lab.

Buffy: Where is that?

Chris: I promised him that I...

Buffy: Look, he'll kill Cordelia! You can't just give and take lives
like that. It's not your job.

Chris: He's in the old science lab. Everything's set up there.

Buffy: Thank you. Now find Xander and Willow and tell them what's going
on.

She leaves quickly for the lab. Chris goes to find the others.

Cut to the lab. Eric is pouring gasoline into a sink.

Cordelia: (frightened) Daryl, please. You don't have to do this.

Daryl: We have to. So we can be together.

Cordelia: We'll be together anyway! I'll be with you, I promise!

Daryl: Is that right?

Cordelia: Mm hm!

Daryl: You see anything you like?

He goes over to the other body and lifts the sheet.

Daryl: And when you're finished you won't go out. You won't run away.
But we can hide together.

Cordelia: (very frightened) Please! Please!

Eric holds a knife into a flame a moment, and then comes over to her.

Eric: Sterile enough for government work.

He bends over Cordelia to begin the procedure.

Cordelia: No! No, please!

There is a loud pounding on the door. It breaks open and Buffy comes in.
Eric turns around, sees her and throws the knife at her. She catches it
in midair.

Cordelia: Buffy, help me!

Eric runs away.

Buffy: Daryl, listen. I know what you're doing, okay? Your brother sent
me to stop you.

Daryl: He wouldn't do that. My brother loves me.

Cordelia: Buffy, they're crazy!

Buffy: It's okay, Cordelia. I'm gonna get you outta here.

Daryl: No, I'm not done with her yet!

He turns to the instrument tray and fumbles around for something. He
grabs a cleaver.

Daryl: I'm not finished!

He takes the cleaver back to Cordelia and tries to start hacking at her
neck. Buffy rushes over, grabs Daryl's arm, knocks the cleaver away and
punches him in the face. She scrambles around the table to continue the
fight, but Daryl punches her hard in the face. He grabs her, slams her
head into the instrument tray and throws her over Cordelia and onto the
floor.

Daryl: I won't live alone!

He pushes Cordelia's gurney aside, and it knocks over the can of
gasoline. The gas starts pouring out onto the floor.

Eric: I'm getting out of here!

Daryl: (grabs Eric by the shirt) You have to help me!

Eric: Let go!

Daryl throws Eric aside and faces Buffy again. Eric slides into a barrel
with his head and gets knocked out. Daryl comes at Buffy. She kicks him
in the knee, making him collapse to the floor. She kicks him again in
the gut as he tries to get up. He tries to get up again, and she kicks
him in the face. He's not fazed, gets up and tries to swing at her. She
ducks it. He tries again, and she ducks again and kicks him in the
chest, sending him staggering backward and knocking the Bunsen burner to
the floor, igniting the gasoline. Xander shows up.

Xander: Buffy!

Buffy: Get Cordelia!

Cordelia: Xander!

Xander runs over to Cordelia and tries to untie her.

Cordelia: Get me out of here!

Daryl grabs hold of Buffy and flips her over onto the floor. As she
gets up he grabs a canister and throws it at her. She ducks it. The
flames around Cordelia and Xander are starting to get higher. Buffy
kicks Daryl twice in the side.

Cordelia: C'mon! C'mon! Get it off!

Daryl grabs Buffy again, lifts her and holds on to her while she
struggles to free herself. Xander is getting nowhere with Cordelia's
bindings and tries to find a knife.

Cordelia: Get it off! Get me outta here! C'mon!

Buffy continues to struggle in Daryl's grip. Giles and Willow show up.
Xander gives up looking and decides to just wheel Cordelia out. Willow
and Giles spot Eric, pick him up and get him out. Xander gives the
gurney a good shove, hops on and they roll through the flames while
Cordelia screams. He hops off, and Jenny helps him stop the gurney. They
get Cordelia loose. Buffy hits Daryl in the neck, and he lets go of her.
She tries to kick him again, but he grabs her leg, lifts her up and
throws her to the floor. Buffy is stunned and lies there while Daryl
grabs a desk and raises it over his head.

Chris: Daryl!

Daryl looks behind him and sees his brother there.

Chris: Don't!

Daryl looks back at Buffy and then notices the body surrounded by
flames. He tosses the desk aside and rushes over to it.

Daryl: She's mine!

Chris: Daryl!

Buffy gets up and stops Chris from running into the flames after Daryl.

Chris: Daryl!

Jenny watches, stunned as Giles comes back into the room behind her and
looks on as well.

Daryl: No. We'll be together always. No! Mine!

The flames engulf Daryl and his bride-to-be.

Cut outside. There are fire engines and police all over. The camera pans
down from above over to Chris and Buffy.

Chris: The first time he woke up after... He said I shouldn'ta brought
him back. I-I was just... tryin' to look out for him. Like... he woulda
done for me.

Angel: (suddenly shows up) I saw the fire. I figured you'd be here. Is
everyone okay?

Buffy: Yeah. We're okay.

Cut to Giles walking up to Jenny. He hands her a cup of coffee.

Giles: Sorry about all this.

Jenny: It's okay. Although a good rule of thumb for a first date is
don't do anything so exciting that it'll be hard to top on the second
date.

Giles: Believe it or not, since I've moved here to live on top of the
Hellmouth, the events of this evening actually qualify as a slow night.
(pauses and considers) Did you just say 'second date'?

Jenny: You noticed that, huh? (smiles)

Giles smiles back and takes a sip of his coffee. Cut to Willow and
Xander.

Xander: Well, I guess that makes it official. Everybody's paired off.
Vampires get dates. Hell, even the school librarian sees more action
than me. You ever think that the world is a giant game of musical
chairs, and the music's stopped and we're the only ones who don't have a
chair?

Willow: All the time.

Cordelia: Xander? I just wanted to thank you for saving my life. What
you did in there was really brave and heroic, and I just wanted to tell
you if there was anything that I could ever do to...

Xander: Do you mind? We're talking here.

Cordelia is taken aback, rolls her eyes and leaves.

Xander: So where were we?

Willow: Wondering why we never get dates.

Xander: Yeah, so why do you think that is?

Cut to the cemetery. Angel and Buffy are strolling through.

Buffy: God, the whole thing was so creepy. Well, at the same time, I
mean... he did do it all for his brother.

Angel: Sounds like he took it a little over the edge.

Buffy: Love makes you do the wacky.

Angel: What?

Buffy: Crazy stuff.

Angel: Oh. Crazy, like a two-hundred-and-forty-one-year-old being
jealous of a high school junior?

Buffy: Are you fessing up?

Angel: I've thought about it. Maybe it bothers me a little.

Buffy: I don't love Xander.

Angel: Yeah, but he's in your life. He gets to be there when I can't.
Take your classes, eat your meals, hear your jokes and complaints. He
gets to see you in the sunlight.

Buffy: I don't look that good in direct light.

Angel: It'll be morning soon.

Buffy: I should probably go. I could walk you home.

They look at each

Kikavu ?

Au total, 194 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

SofiaAnon 
24.11.2022 vers 00h

Macfly 
12.10.2022 vers 11h

Rebekkah12 
27.09.2022 vers 20h

cordelia 
16.06.2022 vers 23h

Moumoun 
23.02.2022 vers 00h

carine79 
30.08.2021 vers 10h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

stephe  (08.07.2018 à 20:30)

J'avoue, Frankenstein, y en a des épisodes!! 

oui c'est sympa pour Cordelia, je pensais pas que c'était si rapide^^ 

Et oui il arrive ^^ lol hâte de voir son arrivée!! 

arween  (08.07.2018 à 15:30)

Cet épisode était très touchant en effet. Ce pauvre garçon qui ne veut pas être seul et qui n'a pas demandé son retour et ce frère incapable de laisser son grand-frère s'en aller ...

Cordélia s'impose dans le groupe et elle est quelque fois indispensable !

Angel s'avoue jaloux ? Et encore, il n'a rien vu ^^

Déjà ? Mon chouchou arrive bientôt !?

cobrate  (08.07.2018 à 15:00)

Le nombre d'épisodes de série TV qui traitent du thème de Frankenstein... Je serais curieuse d'en lire un dossier^^.

stephe  (08.07.2018 à 10:27)

Un épisode à la Frankenstein plutôt sympa, ça fait de la peine à la fois pour le frère qui veut revoir son frère et celui-ci qui ne veut pas être seule !

J'aime bien que Cordelia se mêle de plus en plus au groupe ! elle est peste mais a des éclairs de vulnérabilité et de sincérité sympa ^^ 

Angel avoue sa jalousie ah ah sont mignons quand même ^^

Et Miss Calendrar & Giles : j'aime <3 

il me semble que dans le prochain, quelqu'un d'important arrive ^^ 

Contributeurs

Merci au rédacteur qui a contribué à la rédaction de cette fiche épisode

clark77 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Spike, personnage d'un spin-off audio

Spike, personnage d'un spin-off audio
Les fans de la série ont de quoi se réjouir ! En effet la plateforme Audible lance à compter du 12...

Cannes Séries 2023 | Sarah Michelle Gellar récompensée d'un CANAL+ ICON Award

Cannes Séries 2023 | Sarah Michelle Gellar récompensée d'un CANAL+ ICON Award
Sarah Michelle Gellar était l'invitée d'honneur de la 6ème édition du Festival International des...

Sarah Michelle Gellar & James Marsters réunis à l'avant-première de Wolf Pack

Sarah Michelle Gellar &amp; James Marsters réunis à l'avant-première de Wolf Pack
BUFFY & SPIKE RÉUNIS ! Une mini réunion Buffy a eu lieu ce jeudi 19 janvier au Harmony Gold de Los...

TRAILER | Wolf Pack : la nouvelle série de Sarah Michelle Gellar s'embrase

TRAILER | Wolf Pack : la nouvelle série de Sarah Michelle Gellar s'embrase
Après un très court teaser dévoilé en octobre dernier lors du Comic Con de New York, Wolf Pack...

Sarah Michelle Gellar aux People's Choice Awards 2022

Sarah Michelle Gellar aux People's Choice Awards 2022
Le 6 décembre 2022, Sarah Michelle Gellar s'est rendue à la cérémonie des People's Choice Awards...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

HypnoRooms

CastleBeck, Avant-hier à 11:48

Il y a quelques thèmes et bannières toujours en attente de clics dans les préférences . Merci pour les quartiers concernés.

Viens chatter !