434 fans | Vote

#402 : Cohabitation Difficile

Résumé : La colocataire de Buffy, Kathy, commence à être vraiment envahissante, jusqu'à venir troubler ses rêves. La tueuse fait en outre la connaissance d'un jeune homme charmant, Parker Finch, qui ne la laisse pas indifférente. Buffy essaie tant bien que mal de se faire à sa nouvelle vie, malgré les nombreux obstacles qui se dressent sur sa route.

Popularité


3.84 - 19 votes

Titre VO
Living Conditions

Titre VF
Cohabitation Difficile

Première diffusion
12.10.1999

Première diffusion en France
15.06.2000

Photos promo

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Photo de l'épisode #4.02

Plus de détails

Cet épisode commence dans la chambre de Buffy et Kathy, sa colocataire. Nos 2 jeunes filles écoutent un CD appartenant à Kathy. Celle-ci est entrain de repasser tandis que Buffy commente la chanson. Les 2 filles s'entendent à merveille. Notre Tueuse adorée file alors vers le placard, attrape sa veste. Kathy lui demande alors si elle sort et notre Buffy lui repond qu'elle va prendre sa dose de cafeine tout en travaillant. Apres une breve discussion avec Kathy, elle sort de la chambre laissant sa colocataire a son repassage.

Une fois dehors, Buffy rejoint Willow et, tout en marchant, parle de Kathy. Quand soudain, Buffy entend un bruit dans les buissons. Willow n'ayant rien entendu et n'entendant toujours rien, nos 2 étudiantes continuent de marcher tout en parlant. Au bout du chemin, Willow abandonne Buffy car elle est arrivée ou elle devait aller. Buffy se retrouve alors seule en ésperant croiser des monstres. Dans les buissons, nous aprercevont un démon au yeux vert fluo qui observe Buffy. Celle-ci entend alors a nouveau des bruits, elle demande au gentil monstre de se montrer pour qu'ils puissent se battre mais Kathy apparait alors de derriere un buisson en lui disant qu'elle l'a bien eu. Buffy lui demande ce qu'elle fait là et elle lui répond qu'elle est venue prendre un café avec elle. En route vers l'endroit ou il y a du café, Buffy entend un bruit, pousse alors Kathy dans les buisson et un monstre arrive alors. Notre Tueuse commence alors a se battre contre celui-ci pendant que Kathy se releve lentement. Le monstre s'enfuit alors et Kathy lui dit alors que son pull est plain de taches et lui demande ce qu'il leur voulait. Buffy lui ment en lui disan qu'il voulait piquer son sac, les 2 colocataires décident alors de rentrer dans leur chambre. Tandis qu'elles s'éloignent, 2 monstres au yeux verts fluo parlent entre eux en observant Buffy s'éloigner. L'un d'eux ordonne à l'autre de les suivres, le démon s'éxecute et suit les 2 étudiantes.

Le lendemain, chez Giles, Buffy regarde le courrier de celui-ci. Il arrive alors, tout transpirant, de son jogging. Elle lui decrit alors le demon qu'elle a combattu la veille. Il lui dit qu'il va faire des recherches et qu'il lui telephonera après. Apres une discussion, elle lui avoue que sa colocataire l'ennuie  et qu'elle est venue lui rendre visite pour ne pas la voir. Giles lui dit que la vien en communauté est difficile au début mais que ca ira apres. Buffy décide alors de retenter le coup.

De son coté, Kathy essaie de faire partir les tâches de son pull mais celles-ci ne partent pas. Elle décide alors d'aller jetter un coup d'oeil dans la buanderie de Buffy. Dans celle-ci, elle se trouve un pull et découvre aussi le sac d'armes de Buffy. Elle a vraiment l'air étonnée ( c'est normal).

A midi, Buffy arrive à la cafetariat, où il y a la file pour se servir à manger. En arrivant près de cette file, elle apercoit Kathy vers la fin de la queue et décide de se cacher. Elle passe alors devant un garcon pour ne pas qu'elle la voit. Ce jeune homme lui demande si c'est un ex- petit ami quelle ne veux pas voir et Buffy en mentant lui dit que c'est exact. Elle s'excuse d'être passée devant lui et veut repartir mais il lui dit de rester et lui dit également qu'il va la couvrir. En se servant, il lui donne des conseils pour économiser des cartes de repas, Buffy en prend alors notes. Son repas "payé", elle voit ses amis Willow, Oz et Alex assis a une table. Willow se retourne et lui dit de venir Buffy lui dit qu'elle arrive dans 2 secondes. Elle se retourne vers le jeune homme et ils se disent au revoir et a bientot mais juste avant de partir chacun de son coté, ils se présentent. Il s'appelle Parker Abrams. Ils repartent chacun de leur coté et Buffy va s'assoir chez ses amis. Willow lui demande alors qu'est ce qui se passe avec Parker. Elle lui repond alors qu'elle ne sait pas que ce n'est qu'un hazard. Apres une discussion sur Parker, ses amis lui demande si il y a de nouveaux demons a l'horizon. Elle leur dit non a part qu'elle a combattu un demon aux yeux verts fluos. Ils dicutent et rigole mais quelques minutes après, Kthy s'incruste à leur table. Buffy remarque alors qu'elle porte son gillet et le lui fait remarquer. Kathy lui dit alors qu'elle croyait que ca ne la derrangerai pas. Enevée, Buffy voudrais lui répondre que ca la dérange mais en regardant Willow celle-ci lui sourit et Buffy dit a Kathy que la prochaine fois elle devrait demander avant de prendre.

Le soir, Buufy est sur son lit et parle au téléphone avec Willow. Elle critique Kathy mais Willow lui dit que c'est normal qu'elle soit comme ca car Kathy ne connait personne. Mais Buffy reste enérvée sur Kathy, elle est forcée de raccrocher car elle entend Kathy revenir e la salle de bain. La guerre est déclarée entre les 2 colocataires par exemple, Kathy a mis son nom sur ton les aliments dans le frigos ou encore elle ferme la fenètre alors que Buffy vient de l'ouvrir ou encore Buffy laisse son chewing-gum sur le meuble et Kathy pose son livre dessus, en voulant le retirer la chique y reste coller. Elles ferment alors toutes les 2 leur lumiere et s'endorment, Buffy pendant la nuit fait alors un rève bizarre dans lequel il y a les demons aux yeux verts fluos.

Le matin, elle se réveille d'un coup et Kathy lui fait remarquer assez froidement qu'elle fait du bruit quand elle dort. Apres s'être préparée et avoir rejoint ses amis, Buffy leur explique son rêve. Giles lui dit alors qu'il faut examiner son reve pour comprendre ce qu'il peut signifier. Kathy arrive alors chez eux et Buffy la presente à Giles car elle y est bien forcée. Kathy ayant entendu la derniere phrase que Giles a prononcé croit qu'il interprete les reves. Elle lui explique alors son rêve pour demander ce qu'il signifie et etrangement c'est le même que Buffy. Celle-ci dit à sa coloc qu'elle ferait mieux d'aller en cour Kathy repart alors. Après une dicussion breve sur le reve de Buffy, celle-ci se lève et leur dit qu'elle doit aller en cour.

Le soir, autour d'un feu, 2 demons vert fluos discutent de Buffy. Ils se mettent alors a réciter des incentation pour invoquer un autre démon.

De son coté, Buffy arrivant dans sa chamnbre, découvre Kathy et Parker qui discutent sur le lit de celle-ci. La voyant, Parker se releve et lui dit qu'il etait venu pour lui apporter un boite de nourriture pour économiser ses cartes de repas. Kathy explique alors a Buffy que Parker était venu donner son numero a notre Tueuse mais comme elle n'etait pas la, ils ont commencé a discuté et n'ont pas vu le temps passé. Buffy en a vraiment marre de Kathy. Elle leur dit que si ils veulent discuter ils doivent aller dehors car elle a du travail. Parker, gené lui demande pardon et lui dit qu'il ne voulais pas déranger et il se dirige vers la porte. Buffy le rattrape alors et s'excuse mais il lui dit que de toute facon il doit partir il s'en va alors. Pendant tout le temps ou il était la les 2 colocataire souriait mais une fois que Parker soit parti, les sourires disparaissent, Buffy claque la porte et Kathy lui dit :"Dit donc ca t'aurais pas tuée d'être gentille".

Pendant que Kathy et Buffy se disputent dans le chambre, Oz et Willow marchent dans les couloirs. Celle-ci s'inquitète pour les 2 colocataires et se demande quel démon leur tourne autour. Ils discutent alors de Buffy et Willow dit qu'elle aurait aimer pouvoir aller lui parler mais elle a un controle à preparer. Oz lui dit alors qu'il peut aller lui parler lui-même. Notre petite sorcière le remercie et part vers la bibliotèque car dans sa chambre il y a une fête. Oz se met alors en route pour rejoindre Buffy qui est en patrouille. En chemin, il croise 3 personnes dont 1 fille. Il se retourne et en fait de même. Après cela il continue sa route et dans les buissons passent les même gars qu'a la fin de l'épisode précédent. Ayant rejoint Buffy, Oz commence à discuter avec elle et il voit donc qu'elle est vraiment sur les nerfs.

Après sa patrouille, Buffy est de retour dans sa chambre. Elle essaie de travailler mais son travail se transforme vite en : Qui fera le plus de bruit pour enerver l'autre ? entre elle et Kathy. Celle-ci enervant trop Buffy, notre Tueuse décide d'aller se coucher mais a peine ferme-t-elle les yeux que le même cauchemard que la nuit precedente lui revient.

Le matin elle se reveille à nouveau d'un bond et en voyant Kathy on dirait qu'elle aussi a fait le même rêve.

Plus tard, dans la journée, Kathy parle à Willow et critique Buffy. Celle-ci apercoit sa colocataire qu'elle déteste qui parle à sa meilleure amie. Kathy la voyant décide de s'en aller. Buffy arrive alors chez Willow et lui demande ce qu'elle faisait avec elle et et elle lui répond qu'elle lui disait simplement bonjour. Willow lui aussi comprendre que ca va trop loin et Buffy lui dit qu'elle a raison. Willow est soulagée mais cela ne dure que 2 secondes car juste après Buffy lui :"Tout bien réféchi, je pense que c'est evident. Kathy est un démon et moi je suis une Tueuse. C'est simple je vais devoir la tuer". Willow la regarde et lui dit qu'il ne faut pas la tuer qu'il faut juste changer de chambre mais Buffy lui montre alors un sac dans lequel il y a des rognure d'ongle coupé (donc des parties d'ongles coupés). Elle lui dit qu'elle les a ramassé pendant que Kathy etait au toilette, elle les a mesuré avant de s'endormir et elle les a remesuré après son réveil. Ils avaient poussés. Elle fait donc comprendre à Willow que cela est démoniaque et qu'il faut qu'elle la tue mais Willow lui dit de d'abord aller montrer les ongles à Giles pour qu'elle ne fasse pas de bétises. Buffy est parfaitement d'accord avec cela. Willow lui dit qu'elle n'a qu'a aller chez Giles et qu'elle gardera elle-même un oeil sur Kathy. Buffy part alors chez Giles. Pendant qu'elle est enroute vers chez celui-ci, Willow téléphone à Giles et lui dit que Buffy est un peu désorientée et qu'elle est prise de pultion d'homicide. Elle lui dit aussi qu'ele a envoyé Buffy chez lui.

Arrivée chez Giles, Buffy entre mais ne voit personne quand soudain elle se ramasse un filet dessus et Oz, Alex et giles sautent sur elle pour l'attacher. Enfin attachée, ils lui disent que c'est pour l'empêcher de commettre une erreur. Buffy dit alors à Giles de regarder dans la poche de son sac, il trouve alors les ongles et elle lui explique qu'ils poussent. Giles pense alors que Kathy est possèdée par le démon et file faire des recherches, il leur dit qu'il revient.

Pendant ce tepms, Willow vient rendre visite à Kathy dans sa chambre qui est aussi celle de Buffy. Elle lui dit qu'elle a bien réfléchit et que se serait peut être mieux que Kathy quitte la chambre avant que Buffy ne revienne. Kathy refuse et traite même Buffy de folle et commence a parler bizarrement de Buffy. Mais par chance le téléphone sonne et c'est Oz qui appelle pour dire à Willow que Buffy est chez Giles. Willow s'en va alors de la chambre.

Pendant ce temps, chez Giles, Oz et Alex, voulant verifier que les cordes qui attaches Buffy sont bien serrée, se font assomer par Buffy. Effectivement les cordes n'étaitent pas assez serrée.

Buffy arrive alors à l'école, dans sa chambre, elle y retrouve Kathy et les 2 filles commencent à se battre. En pleine baguarre, Buffy arrache accidentelement le masque de Kathy qui est en réalité un démon aux yeux verts fluos. Les 2 filles continuent alors à se battre.

Pendant se temps, autour du feu, les 2 démons reussissent enfin à invoquer un puissant autre démon.

En même temps qu'elles se battent, Giles découvre un rituel que font les démons et que Buffy à vu dans son rêve. Kathy en même temps explique tout à Buffy en la tenant sur le sol. Elle lui dit qu'un demon la recherche et qu'elle va prendre l'ame de notre Tueuse préférée. Elle lui dit aussi que le démon quand il arrivera, il emportera celle n'ayant pas d'ame. Buffy reussit alors à se décoincé et les 2 filles continuent de se battre.

Pendant ce temps, Alex et Oz se reveillent et Willow les découvre par terre en arrivant. Les 2 garcons lui expliquent que Buffy s'est echappée et Willow ne sachant rien de ce qui se passe à l'école, veut téléphoner à Kathy pour qu'elle parte de la chambre. Les 2 filles se battant n'entendent même pas le téléphone. Giles arrivent alors chez lui et explique au 3 amis que Kathy est bien un démon et que Buffy avait raison. Alex et Oz partent alors "sauver" Buffy et Willow et Giles, eux, commencent un rituel qui pourrait empêcher Kathy de voler l'ame de Buffy.

Pendnt ce temps, les 2 colocataires sont toujours entrain de se battre. Kathy bloque alors Buffy contre son lit et commence à aspirer son âme. Mais Giles et Willow, ayant terminé le rituel, empêche Kathy de voler l'âme de Buffy. Juste après cet échec, le démon voulant emporter Kathy arrive dans la chambre et lui dit qu'elle va avoir des ennuis. Juste a ce moment là, Oz et Alex débarquent dans la chambre et le voient, ils reculent tout de suite. Le démon, lui, emporte Kathy et s'en va.

Le lendemain, Willow emmenage dans la chambre de Buffy et celle-ci se sent beaucoup mieux de l'avoir elle comme colocataire plutot qu'un démon. Willow s'excuse alors d'avoir douter d'elle à propos de Kathy mais Buffy lui dit que ce n'est pas grave du tout. Juste après, Buffy lui dit que ca la rassure que se soit les sortilèges d'un démon qui l'on rendu comme ca et qu'en général c'est une fille facile à vivre. Mais c'est la que Willow fait l'erreur de prendre la tartine de Buffy et de lui demander si elle la finit. Mais elle n'attend pas la réponse et mord tout de suite dans cette tartine. On voit alors que cela dérange notre Buffy adorée. 

Buffy est dans sa chambre avec sa camarade de chambre Kathy, qui repasse en écoutant Cher alors qu’il fait nuit.

BUFFY : Ouah, cette musique est tellement, enfin… 
KATHY : Je sais ! Cette chanson est super éclatante, tu trouves pas ? 
BUFFY : Super. Ouais et plus tu la mets et plus elle est éclatante. (Elle se dirige vers la porte). 
KATHY : Tu sors ? 
BUFFY : Oui, je suis sérieusement en manque de caféine alors je vais descendre au Grotto et prendre ma dose et j’en profiterai pour travailler. 
KATHY : Il est tard, tu vas rester debout toute la nuit ? 
BUFFY : Oh, oui mais j’ai l’habitude, je suis, plutôt, le genre de fille, à vivre la nuit. Je t’avais prévenue je crois. 
KATHY : Oui mais je n’avais pas réalisé que tu ferais des allées et venues à n’importe quel heure. Oh, ça me dérange pas, c’est un peu surprenant, c’est tout. 
BUFFY : Je ferai moins de bruit qu’une souris, c’est promit. Bon, j’y vais. 
KATHY : Oh, attend, Buffy, je voudrai te montrer le petit système que j’ai instauré.
BUFFY : Oh, génial, un système. (Elle n’est pas emballée).
KATHY : Tu notes ici tous tes appelles, et quand on arrivera à la facture et il n’y aura pas de problèmes. Les bons comptes…tu connais la suite… 
BUFFY : Font des bons amis.
KATHY : Oui.
BUFFY : Très bien. Aller, j’y vais. 
KATHY : Autre chose ! J’ai remarqué qu’il me manquait un peu de lait, est-ce que tu… 
BUFFY : Oh, oui, oui, c’est vrai, j’aurai pas du… 
KATHY : Non, non, tu as eu raison, je me demandais, c’est tout. 
BUFFY : Oui, je me suis fait un petit café et puis… 
KATHY : T’inquiète pas. Je voulais simplement être sûr...sûr que ça n’était pas un voleur ou quelque chose comme ça.
BUFFY : Quoi dont ? Un invisible vilain gnome ? 
KATHY : Haha ! J’en sais rien, c’est pas grave. Je t’en pris, fait comme chez toi. 
BUFFY : OK ! Je suis désolée, je vais… 
KATHY : Amuse-toi bien ! 
BUFFY : Oui, toi aussi. Je crois que tu as du repassage. 
KATHY : Haha ! (Willow et sa meilleure amie se promènent sur le campus).
WILLOW : Kathy a du mal à te laisser partir ? 
BUFFY : Oui, elle m’a assommé de questions.
WILLOW : Et tu croyais que le temps que tu te faufilé de ta chambre était finit. 
BUFFY : Haha, c’était là l’erreur. Kathy est gentille mais c’est une sorte de…oh j’sais pas, une caricature de mère abusive. 
WILLOW : Haha ! (La Tueuse entend un bruit dans les buissons).
BUFFY : Attend, tu as entendu ? 
WILLOW : C’est le bruit de mon chewing-gum peut être. 
BUFFY : Non. Non, non, c’est autre chose. 
WILLOW : Mes baskets neuves, elles grincent. 
BUFFY : Ça ressemble à un truc qui rode, Willow. 
WILLOW : Oh. J’entends rien. 
BUFFY : Zut, j’avais envie de me défouler. Elle a mis le best of quatre-vingt-dix-neuf ça m’a mis sur les nerfs ! 
WILLOW : Oh, Kathy n’écoute plus la divas des posters ? 
BUFFY : Non, elle trouve cela plus éclatant ! Bon, c’est pas grave. A la fac, on se métamorphose. Dans pas longtemps elle se tirera comme un kangourou sur de la techno. 
WILLOW : Ouais, on se partage des chambres et je crois à une initiation qu’on doit subir. Ma camarade de chambre est elle aussi une sorte de défi, je te jure.
BUFFY : Quoi qu’il en soit ne sommes-nous pas des femmes à relever des défis ? 
WILLOW : Mais oui, d’ailleurs il y a une concordance certaine entre filles et défis. Bon ben ça y est. Je suis arrivée. 
BUFFY : Tu salueras Oz pour moi.
WILLOW : Bonne chance. 
BUFFY : Souhaite-moi pleins de monstres. (Willow s’en va, Buffy continu de marcher tranquillement. Un démon avec des yeux vert fluo et portant une capuche, observe la jeune femme depuis les bois en grognant).

GENERIQUE

La Tueuse patrouille toujours sur le campus, elle entend du bruit.

BUFFY : Willow ? Je sais que t’ai là. Pourquoi tu as peur, tu te caches, vient dont te battre. Monstre... (Kathy surgit devant elle).
KATHY : Ahahaha ! Je t’ai eue ! 
BUFFY : Kathy, ça va ? 
KATHY : Oui, ça va, super. En fait je crois qu’un lait chaud ça serai sympa, tu m’as donné envie. 
BUFFY : Alors tu veux venir avec moi au Grotto ? 
KATHY : Pourquoi pas ? Comme ça tu seras pas toute seule à marcher dans la nuit noire. Ha ! 
BUFFY : Génial ! Ouais, ça c’est vraiment génial.
KATHY : C’est vivifiant non ? L’air pur du soir, les étoiles, les ah !! (Un démon qui a les yeux vert fluo et portant une longue cape avec une capuche, les attaquent. Buffy pousse sa camarade dans les buissons pour la protégée et combat le démon. Après quelques minutes de lutte, la créature part en courant. Kathy rejoint son amie). Oh enfin mais qu’est-ce qu’il te voulait ce type ? 
BUFFY : Euh, il voulait me prendre mon sac. 
KATHY : T’es folle, qu’est ce qui t’as pris de te battre avec lui comme ça ? 
BUFFY : Oh ! Oh ! Haha ! J’ai, j’ai, j’en sais rien je crois que j’ai paniqué. 
KATHY : C’est pas des choses à faire, il aurait pu te faire mal. Oh seigneur, regarde mon sweat, il est tout taché. 
BUFFY : Oui, je suis désolée. Aller, viens on rentre, tu le laveras dans la chambre. (Les filles partent, sous le regard de deux démons aux yeux vert fluo, qui discutent dans une autre langue).
UN DEMON : C’est sûrement elle. 
L’AUTRE DEMAON : Il faut s’en assurer. Suis là. 
UN DEMON : Comme tu veux. 

Le lendemain, Buffy est dans la cour, chez Giles. Elle regarde le courrier qu’il a reçu alors que le soleil brille.

BUFFY : Barbant, barbant, facture, facture. (Giles arrive en sueur, il vient de terminer son jogging).
GILES : Ah, ah, ah, ah ! Ah ! 
BUFFY : Vous courez ? 
GILES : Oui, je saute, et je me plie. Et à l’occasion je fais la fête. 
BUFFY : Ah, oui. Et vous êtes abonné à Moto et Scooter Magazine. 
GILES : Ah, félicitation tu m’as démasqué. Je suis un sportif honteux. 
BUFFY : J’espère que vous êtes pas atteint du syndrome de la cinquantaine ? Je me souviens encore le coureur de la dernière fois, vous vouliez retrouvez vos vingt ans. 
GILES : Buffy.
BUFFY : Désolée. Alors, heu, allons-y, démon, hier soir, je lui ai mis une bonne trempe mais il s’est enfui. 
GILES : Quel genre de démon ? 
BUFFY : Ben, il avait une cape, des yeux vert fluo et on aurait dit qu’il s’était tartiner la peau avec un super autobronzant.
GILES : Tu traduis ? 
BUFFY : Il était orange. 
GILES : Merci. Rien d’autre ? 
BUFFY : Si, ma camarade de chambre était là, mais elle n’a rien vu. 
GILES : Tu l’as emmené en patrouille avec toi ? 
BUFFY : Ben j’ai invité tout le campus mais c’était la seule qui était libre. Je lui ai dit que j’allais prendre un café et elle a décidé de venir aussi. 
GILES : Je vois, il faudra éviter qu’elle te suive à l’avenir. Bon, d’après ta description je ne pense pas pouvoir reconnaître cette créature, mais je vais faire des recherches, je te téléphone dès que j’ai quelque chose.

BUFFY : C’est sympa ici. 
GILES : Oui, oui, je prends mon thé dehors quelques fois.
BUFFY : Que-ce que vous faites aujourd’hui ? 
GILES : Et bien c’est vraiment un grand jour pour moi, un ami à moi à récemment acquis l’original d’une démonographie de Gutenberg et tout à coup je réalise que c’est seulement maintenant que tu me demande quels sont mes projets ce qui m’amène à penser que tu ne dois pas te sentir tout à fait bien. 
BUFFY : Non c’est faux. Je vous le demande tout le temps ce que vous faite. Oui, bon peut être que les mots ne sont pas sortis de ma bouche mais je les pensées. 
GILES : Et j’apprécie. Tout ça ne me dit pas pourquoi tu t’incruste ici au lieu de bondir dans tous les sens, comme d’habitude. 
BUFFY : C’est rien de grave. Je me suis dit que j’allais traîner ici avec vous jusqu’à ce que ma camarade de chambre aille en cours. 
GILES : Ah, je vois. 
BUFFY : Ça ne me ressemble pas d’avoir envie d’être méchante. Ça ne me…ressemble pas ! 
GILES : Buffy, la vie en communauté n’est pas difficile, en particulier pour une jeune fille. 
BUFFY : Giles, écoutez-moi, Kathy, quand elle taille ses crayons, elle les mesure avec une règle pour être sûr qu’ils soient tous, de la même, taille ! 
GILES : C’est un peu maniaque, je te l’accorde mais il faut que tout le monde ai ses fixations idiotes, tu dois apprendre à les tolérer.
BUFFY : Sinon je finirai comme une jeune fille qui veut vivre qu’avec ses chats. 
GILES : Il y a des chances, oui. 
BUFFY : OK, vous avez raison, ouvrez grands vos mirettes, voici la nouvelle Buffy, gentille, tolérante, la camarade de chambre par excellence. (Pendant ce temps, Kathy fouille dans les affaires de Buffy. Elle regarde ces vêtements, essaye l’un de ces gilets et tombe sur un sac d’arme. Elle regarde les pieux et les arbalètes, en secouant la tête).

Plus tard, Buffy est devant la cantine. Beaucoup d’étudiant font la queue, elle aperçoit Kathy, la Tueuse se faufile dans la queue et passe devant quelques élèves. Elle se cache avec son plateau pour éviter sa camarade de chambre.

UN ETUDIANT : Ex-petit ami ou requin solitaire ? (La jeune femme se retourne vers lui).
BUFFY : Qu’est-ce que tu dis ? 
UN ETUDIANT : La personne que tu ne veux pas voir. 
BUFFY : Oh, un peu les deux, très vilaine rupture, je suis passée devant toi, je suis désolée… (Elle est sur le point de partir). 
UN ETUDIANT : Non, reste, reste, j’te couvre, vas-y...première année ? 
BUFFY : Ah, ça se voit tant que ça ? 
UN ETUDIANT : Y a des signes. Par exemple, ceux qui sont là depuis longtemps savent rentabiliser leur carte de cantine. 
BUFFY : Vas-y, explique toi.
UN ETUDIANT : Ben, si tu es maligne tu prends l’équivalent de trois repas en une fois, ce qui te fait économiser plusieurs cartes dans l’année. 
BUFFY : Et tu peux garder l’argent que te donne ton père pour autre chose. 
UN ETUDIANT : Exactement, le but est d’engloutir tout ce qui est humainement possible au déjeuner. Assez pour tenir toute la journée, si nécessaire. Et tu stockes ce qu’il faut pour assouvir d’éventuelles fringales. (Ils avancent en choisissant leur nourriture).
BUFFY : Ah, pigé.
UN ETUDIANT : Heu, tout ce qui est sec est très pratique, tu peux le mettre dans ton sac ou dans ta poche. Tout ce qui est plus humide, heu, macaronis ou terrine de dinde, là il te faut un sac en plastique, c’est dangereux pour une novice. 
BUFFY : D’accord je vais y aller doucement. (Elle se tourne vers ses amies, qui sont assis un peu plus loin. Willow lui fait signe de les rejoindre).
WILLOW : Tu viens ? 
BUFFY : J’arrive. (Elle se retourne vers le jeune homme).
UN ETUDIANT : Bon.
BUFFY : Oui, ceux sont mes…tu, tu es… 
UN ETUDIANT : Heu, non, j’ai quelqu’un qui m’attend, autrement dit je…Parker Abrams, je suis à Kresky Hall. 
BUFFY : Buffy Summers, de Stevenson. (Ils se serrent la main).
PARKER : OK, bon, bon, je vais y aller. On se revoit ici, Buffy Summers de Stevenson.
BUFFY : D’accord, Parker Abrams. (Elle s’avance vers Alex, Oz et Willow et s’assoient à leur table).
ALEX : Salut ! On dit salut à un non-étudiant ? 
BUFFY : Dite dont, si je ne m’abuse Alex, les non-étudiants mangent plutôt dans des non-campus ? 
ALEX : T’as raison, mais je voulais voir comment c’était et surveiller mes copines. 
WILLOW : Et dévorer mon plat.
BUFFY : Qu’est-ce qui t’arrive Alex, tes parents ne te nourrissent plus ? 
ALEX : Bien sûr que si mais c’est pas gratuit.
WILLOW : Aller, vas-y, parle. Qu’est-ce qui se passe avec ce grand mignon ? 
BUFFY : Je sais pas. Rien de sérieux je crois que c’est un, adorable hasard. 
ALEX : A, cette technique là je connais. c’est la méthode du grand baratin, aucune ne résiste.

OZ : Et nous devons le respect, à l’expert. 
ALEX : Je me suis pris quelques vestes, mais que de beaux sourires.
WILLOW : Hasard adorable, oui peut-être mais il avait l’air ensorcelé ce garçon… 
ALEX : Il a été envoûté par Buffynator. Il est en ton pouvoir maintenant.
BUFFY : Tu crois ? (Elle esquisse un sourire, rougissant).
OZ : Ça ne fait aucun doute, il est fichu. 
BUFFY : Ha ! (Elle sourit encore).
ALEX : Qu’est-ce qu’elle raconte là Buffy ? Oh, vampires à l’horizon ? 
BUFFY : Non. Hier soir je me suis fait baver dessus par un démon d’origine inconnue.
ALEX : Oui. Un monstre apocalyptique. Devons-nous réunir la bande à Scooby ? 
BUFFY : Non merci, t’es gentil mais c’est inutile.
ALEX : Je me réjouis toujours trop vite je sais.
BUFFY : Tu devrais sortir de ta cave un peu plus souvent, Alex. (Kathy s’avance vers eux).
KATHY : Salut tout le monde ! (Elle pose son plateau sur leur table, prend une chaise derrière elle et s’assoit à leur côté. Elle porte un gilet de Buffy). Serrez les rangs ! 
BUFFY : Vous connaissez ma camarade de chambre, Kathy ? 
WILLOW : Salut ! 
OZ : Salut Kathy ! 
KATHY : Salut ! 
BUFFY : C’est mon gilet ? 
KATHY : Ça ne te dérange pas, après tout, t’as bousillé mon sweat.
BUFFY : J’étais en train de te sauver d’un… 
WILLOW : Ours ! 
BUFFY : Voleur. 
KATHY : Tu m’en veux pas ? Je me suis dit que, on est comme des sœurs maintenant, on vie ensemble ! 
BUFFY : Non, ça va. Ça va. Mais tu aurais pu me demander, c’est tout. 
KATHY : Ha, oui. 
ALEX : Alors, d’où tu viens Kathy ? 
KATHY : Du Nebraska, j’y suis née. 
ALEX : Ah, oui, le pays des grands horizons. (Kathy dévore un hamburger et fait une tâche sur le vêtement de la Tueuse, qui lui lance un regard noir).

Alors que la nuit est tombée sur la ville, Willow et Buffy discutent au téléphone assises sur leur lit, dans leur chambre respective.

BUFFY : C’est pas formidable ça ? Elle demande rien, elle se croit tranquille au privilège de s’asseoir à notre table, parce que j’sais pas un ordinateur a décidé qu’on partagerait la même cellule.
WILLOW : Je suis sûre que c’est pas facile pour elle, pas comme toi elle connaît personne ici. 
BUFFY : Peut-être, mais elle m’a pris mon gilet. (Elle prend un chewing-gum et le mâche). Tu trouves normal toi,  qu’elle me le pique sans demander ? 
WILLOW : Non, elle aurait dû mais je suis sûr que si elle l’a taché c’est par accident. (Dans sa chambre, sa camarade de chambre fait la fête avec des amies et en écoutant de la musique trop forte).
BUFFY : Ça m’étonnerait Will, je vais pas pouvoir la supporter toute la nuit. (Kathy ouvre la porte tout en parlant avec un autre élève).
KATHY : Ouais ça serai super ! OK ! Bonne nuit ! (Elle referme la porte).
BUFFY : Ça y est, elle revient de la salle de bain, je te rappelle. (Elle raccroche).
KATHY : N’oublie pas de noter tes appelles. (Elle s’assoit sur le lit et se nettoie les dents avec du fil dentaire. Buffy prend une pomme dans son sac, se lève et ouvre le petit réfrigérateur. Sa camarade a rempli les étagères avec sa nourriture et des boites ou son nom est inscrit dessus. Buffy a juste un tout petit rangement, elle y met sa pomme, tandis que Kathy referme la fenêtre. La Tueuse se relève et découvre que la fenêtre est fermée. Elle l’ouvre à nouveau, le regard rageur puis elle s’assoit sur son lit. L’autre jeune femme prend un livre qui est collé à cause d’un chewing-gum).
KATHY : Oh ! Qui a laissé son chewing-gum ici ? 
BUFFY : Encore le gnome ! 
KATHY : C’est pas moi, c’est forcément quelqu’un Buffy. (La Tueuse avale le chewing-gum qu’elle mâchait).
BUFFY : Oui sans doute. (Sourit-elle innocemment. Les filles s’endorment mais l’élue fait un cauchemar. Le démon aux yeux vert fluo lui fait boire du sang, lui pose un scorpion sur le ventre et aspire une lumière en elle. La jeune femme se réveille le lendemain matin, effrayée sous le regard noir de sa colocataire).
KATHY : Dit donc quand tu dors, tu fais toujours autant de bruit ?

Plus tard, Giles et les amies de la Tueuse, sont assis dans le hall de l’université. Des étudiants font des vas et viens autour d’eux.

BUFFY : Après le scorpion, le démon a ouvert ma bouche et il, il a aspiré une lumière étrange qui venait de moi et après, le pire, quand je me suis réveillé, Kathy était là et elle me fixer comme si j’étais un zombie. 
OZ : Moi en fait pour le pire je pencherai plutôt pour le démon versant du sang dans ta gorge. 
WILLOW : Moi aussi je vote pour le sang dans la gorge. 
BUFFY : Mais ça c’était un rêve, Kathy c’est la réalité. Tout ce qui l’embêtait c’était que son précieux sommeil avait était troublé. 
GILES : Peut-être qu’il serait plus productif d’examiner ton rêve, afin de déterminer ce qu’il peut signifier. (Kathy s’avance vers lui).
KATHY : Vous interpréter les rêves ? Génial ! 
BUFFY : Giles, Kathy. Kathy, Giles. 
WILLOW : Giles est notre plus vieil ami. Enfin, c’est à dire, ami depuis longtemps. 
GILES : Ravi de vous connaître Kathy. 
KATHY : Enchantée ! (Elle s’assoit à ses côtés). Vous pourrez peut être interpréter le rêve que j’ai fait la nuit dernière. Il y avait une sorte de monstre et il s’est assis sur moi et il m’a fait des choses très bizarres. 
OZ : Il t’a fait caresser un scorpion et boire un bouillon d’hémoglobine ? 
KATHY : C’est ça, comment tu le sais ? 
OZ : J’suis un peu devin.
BUFFY : Et moi aussi et je devine que tu devrais être en route pour aller à ton cours, Kathy. 
KATHY : Haha, on dirait que quelqu'un s’est levée du mauvais côté de son lit ce matin.
BUFFY : Haha et devine quoi, tu étais à son chevet.
KATHY : Ce qui est sûr c’est que je vais devoir courir, j’ai pris un retard considérable, on m’a empêché de dormir toute la nuit…bien, j’ai était ravie, à toute ! (Elle s’en va).
BUFFY : A toute ! 
GILES : Heu, tu sais ce que ça veut dire ? 
BUFFY : Oui, non seulement elle a volé mon gilet mais en plus elle va fouiner dans mes rêves ! Cette fille c’est la plus, la plus, oh ! Et elle se triture des heures avec du fil dentaire ! 
GILES : Buffy concentre toi, s’il te plait. Si Kathy et toi faite le même cauchemar, il y a des chances qu’ils vous soient arrivées la même chose en rencontrant le démon dans la forêt. 
WILLOW : Nous devrions rechercher ce qui est le rituel dont elle rêve, peut être que certains démons, le pratique dans un usage précis.
BUFFY : Bon, vous vous activez les méninges et moi je vais en cours. 
OZ : Ce qui doit dans l’absolu les activer aussi. 
BUFFY : Pas quand tu prends sieste en option numéro un. (Elle s’en va).
WILLOW : Oh, j’imagine que c’était sa jumelle infernal, elle était, elle était limite Cordeliaesk.
OZ : Elle fait exploser le stressomètre au sujet de Kathy… 
GILES : Je, c’est vrai qu’elle est, qu’elle est étrange mais vous savez vivre avec quelqu’un c’est parfois un apprentissage, heu, difficile…
WILLOW : Et elle a très mal dormis.
GILES : Bon très bien, il n’y a, il y a pas lieu de s’inquiéter mais, enfin, prévenez-moi si elle… 
OZ : Franchie la zone rouge ? 
GILES : Oui. (Le soir, deux démons aux yeux vert fluo discutent dans leur dialecte autour d’un feu sur le campus, près des buissons).
UN DEMON : Nous avions raison, c’est elle. 
L’AUTRE DEMON : Bien. Tout est prêt pour appeler le grand Taparrich. 

Quelques minutes plus tard, Buffy entre dans sa chambre. Elle découvre Parker discutant et riant avec Kathy.

PARKER : Beaucoup ne mérite pas le succès qu’ils ont. Madame Whitney ! 
KATHY : Oui, c’est tout à fait vrai ! (Elle rit).
BUFFY : Parker ? 
PARKER : Eh, je suis venu pour te dire, heu, attend, je t’ai apporté ça. (Il lui donne une boîte de sacs en plastiques). Tu sais, heu, pour faciliter tes courses à la cantine de midi, c’est très costaud.
BUFFY : Et puis ça garde le froid. C’est très… 
KATHY : Parker voulais te laisser son numéro  et partir  mais on a commencé parler et puis… (Le jeune homme ricane). On s’entendait si bien, on a pas vu le temps passer ! 
BUFFY : Le temps et depuis combien de temps tu es là ? 
PARKER : Je, je sais pas trop, on a commencé à parler des Red Wings, il se trouve que Kathy est une de leur plus grande fans. C’est sans doute à cause de leur violence.
KATHY : Tais-toi ! (Ils rient). Je t’avais dit que ça devais rester entre nous ! 
PARKER : Ou à cause de leur sueur virile. (Kathy rit à nouveau, Parker aussi).
BUFFY : Si vous voulez continuer à discuter allez dehors, j’ai beaucoup de travail. 
PARKER : Désolé, je ne voulais pas déranger. (Il s’éloigne).
BUFFY : Oh, Parker attend ! (Elle le rattrape). Je te demande pardon, je voulais pas que… 
PARKER : Non, non, ça va reste, cool, je devais partir de toute façon.
BUFFY : C’était très gentil à toi d’être passé, peut être une autre fois, si tu es libre.
PARKER : Une autre fois, avec plaisir…bonne nuit Kathy.
KATHY : A bientôt, salut ! (Parker s’en va, Buffy referme la porte). Dite dont ça t’aurai pas tué d’être gentille.
BUFFY : D’après ce que j’ai vu, tu as été gentil pour nous deux. 
KATHY : Je ne voulais pas marcher sur tes platebandes si c’est à ça que tu penses. 
BUFFY : Oui c’est à ça. Et tu ne voulais pas bousiller mon gilet ? (Elle ouvre la fenêtre).
KATHY : Pourquoi tu ouvres ? 
BUFFY : Parce que j’ai chaud, couvre-toi. 
KATHY : Tu sais quel est ton problème, Buffy ? 
BUFFY : Toi. 
KATHY : Très drôle ! Ton problème, c’est que tu as été trop gâtée. Peut-être que le monde tournait autour de toi là où tu vivais mais il faudrait que tu saches enfin ce qu’est le partage. 
BUFFY : Tu veux du partage ? Parfait ! Pour une fois on est d’accord. (Elle ouvre le frigo, prend du lait qui appartient à sa colocataire et le boit. Le lait dégouline un peu partout. Oz et Willow marchent dans le couloir en se tenant la main. Le jeune homme raccompagne sa petite amie vers la chambre de celle-ci).
OZ : T’es inquiète pour Buffy ? 
WILLOW : Oui, pour Kathy aussi d’ailleurs. Je me demande quel genre de démon leur tourne autour…profite que les gens dorment pour leur farcir l’esprit de rêves atroces. Drôle de marchand de sable, je te le dit. C’est très pervers. 
OZ : Oui, moi je suis contre.
WILLOW : Buffy n’est plus elle-même, elle a les nerfs qui lâchent. Si j’avais pas ce contrôle maintenant je serai bien allée la voir…tu sais, pour l’écouter, faire des trucs, entre copines.
OZ : Ben, je peux le faire. (Ils s’arrêtent devant la porte de la chambre de Willow).
WILLOW : C’est vrai ? 
OZ : Pour les trucs entre copines, je suis mal, mais je peux lui parler. Je saurai vite si elle est en train de perdre les pédales.
WILLOW : T’es le meilleur. Oh elle est sûrement en patrouille maintenant. Va voir du côté du centre scientifique. Si tu as besoin de moi je serai… (Elle ouvre sa porte, de la musique trop forte résonne jusque dans le couloir. Elle referme la porte).  A la bibliothèque. (Elle s’en va. Oz marche sur le campus, un petit groupe passe à côté de lui. Il se retourne vers une femme, qui le regarde également. Ils sont intriguer mais chacun continu sa route, alors qu’un commando de l’armer, patrouille avec des fusils et en portant des cagoules. Quelques minutes plus tard, Buffy et Oz discutent en faisait une ronde).
BUFFY : Alors Kathy me dit, il faut que tu saches ce que c’est que le partage et je pensais, oui, partage ça. (Elle donne des coups de poings dans le vide). 
OZ : Et tu l’as frappé ou tu lui as fait ton mime en démonstration ? 
BUFFY : Ben, aucun des deux en fait mais elle l’aurait mérité non ? 
OZ : Personne ne mérite ce genre de mime, Buffy. 
BUFFY : Ben si, Kathy, si. Elle mérite d’être enfermée dans une boîte en fer et, et d’être balancée au fond d’un gouffre par un ouragan et… 
OZ : Et aspergée de poil à gratter ? 
BUFFY : Oui, qu’elle se gratte jusqu’au sang, ça serai parfait.
OZ : J’suis là pour t’aider. 
BUFFY : Oui, j’apprécie d’ailleurs. Mais jamais tu ne m’accompagnes en patrouille, c’est la première fois que tu viens…qu’est-ce qu’il t’arrive ? 
OZ : Ça me semblait plus intéressant que les maths.
BUFFY : Si on nous attaque tu restes derrière, je suis tout à fait capable de me défendre toute seule. 
OZ : Oui, je sais. 
BUFFY : Bien, oh, alors je file droit au réfrigérateur et la reine de l’étiquette avait réussie à mettre un… 
OZ : Attend, une question Buffy. Tu crois que parler si fort va effrayer d’éventuels démons ? 
BUFFY : Tu as raison. OUH ! Elle vient me perturber même dans mon travail ! Elle est tyrannique ! C’est une sangsue fouineuse ! (Elle détruit un banc). C’est tout ce qu’il y a de plus mauvais sur cette terre ! 
OZ : Le bon côté c’est que tu as tué le banc, c’est vrai qu’il, qu’il avait l’air louche. 
BUFFY : C’est pas drôle Oz et ça ne peut pas continuer. (Elle s’en va).
OZ : Pauvre banc ! (Il la rejoint. Plus tard dans la soirée, Buffy est assise à son bureau, alors que Kathy se coupe les ongles. La Tueuse qui est agacée, tape son crayon sur son livre ce qui énerve sa camarade. Kathy met la musique et écoute Cher, l’élue met un casque et brise son crayon).

BUFFY : Je vais me coucher. (Elles s’endorment, Buffy refait le même rêve avec le démon et le scorpion. Elle se réveille le lendemain matin, essouffler tout comme Kathy qui a eu la même vision).

KATHY : Oh, seigneur.

Dans le couloir, Willow et Kathy discutent alors que d’autre vont en cours.

Je fais ce que je peux mais Buffy est difficile. C’est vrai, elle fait des cachotteries pour tout. Elle entre et sort à toutes les heures de la nuit, elle colle ses chewing-gums partout dans la chambre, elle… 
WILLOW : Oui, oui, je comprends, c’est pas simple mais tu as essayé de parler avec elle, de tout ça ? (Buffy est au bout du couloir, elle les regarde, énervée).
KATHY : Je l’ai fait, mais y a des jours où elle est si soupe au lait que s’en  est presque effrayant. Et parfois je trouve que cette fille est pas très normale, enfin, tu vois ? 
WILLOW : Oui, la norme, c’est relatif tu sais. (Elles se rendent compte que Buffy est plus loin). Ah, euh… 
KATHY : A toute à l’heure.
WILLOW : Ouais ! (Kathy s’en va, l’élue rejoint sa meilleure amie).
BUFFY : Pourquoi tu étais avec elle ? 
WILLOW : Buffy, elle me disait bonjour et alors ? 
BUFFY : Ça c’est ce qu’elle voulait te faire croire. 
WILLOW : Buffy ça va trop loin, tu crois pas, je comprends, c’est difficile, je vie aussi avec une fille atroce mais il faut savoir gérer. 
BUFFY : Tu as raison. Tout bien réfléchit et je pense que c’est, que c’est évident. 
WILLOW : Voilà, c’est mieux. 
BUFFY : Kathy est un démon et moi, une tueuse. C’est simple, je vais devoir la tuer.

WILLOW : Tu veux la tuer ? Est-ce que c’est nécessaire tu n’as qu’à changer de chambre, ça serai moins sanglant. 
BUFFY : Oui je préférerai mais il n’y a pas que moi qui suis en danger avec Kathy. Regarde. 
WILLOW : Des ruinures d’ongles ? 
BUFFY : Des ruinures d’ongles très étranges. Je les ai ramassées sur le sol quand elle était aux toilettes, oui, elle croyait que j’étais endormie. 
WILLOW : Là, t’as eu raison, au milieu de la nuit ces ruinures d’ongles auraient pu t’attaquer et te faire pleins d’égratignures en moins de deux minutes sur ton corps. 
BUFFY : Sois pas ridicule. Figure toi que je les ai mesuré avant de m’endormir, et à nouveau ce matin et ils avaient poussé. Des ongles coupés. C’est démoniaque ça. Je dois à tout prix l’éliminer.
WILLOW : Bien sûr, je comprends, c’est clair. Mais tu devrais montrer ces méchants petits bouts d’ongles à Giles avant de faire quoi que ce soit, qu’il te donne son avis. 
BUFFY : Absolument. Je ne veux rien faire d’inconsidéré.
WILLOW : Toi tu files chez Giles et moi, je reste là et je garde un œil sur Kathy. 
BUFFY : Génial, bon, merci Willow. (Elle s’en va, Willow prend immédiatement un téléphone et appel Giles).
WILLOW : Giles ? Je viens de voir Buffy et elle est, oui je la sens assez…désorientée. Non, non, déprimée non, c’est plus un genre de folie homicide. Vous voyez, alors je lui ai dit de venir vous voir. 

La Tueuse entre chez Giles.

BUFFY : Giles ? Alors, personne à bord ? Hé ho ! (Un filet tombe sur elle). Oh ! (Alex, Giles et Oz la rejoignent et l’attache).
BUFFY : Qu’est-ce que vous faites ? Vous êtes fous ? Mais enfin c’est, ah, c’est, ridicule ! 
ALEX : Buffy, ça me fait plus de mal qu’à toi.
BUFFY : Pas encore mais attend un peu ! 
ALEX : Dis pas ça. Oh pitié dit pas ça. 
BUFFY : Aie ! 
GILES : On est désolé, c’est pour t’empêcher de commettre une terrible erreur ! C’est clair, tu es perturbée ! (Ils mettent l’élue sur une chaise et l’attache avec une corde).
BUFFY : Oh oui je suis perturbée par mademoiselle Kathy Newman et y a pas de quoi ! Giles, Giles, regardez dans mon sac, dans la petite pochette sur dans le devant de mon sac ! Vous avez déjà vu des ongles qui poussent après avoir étaient coupés ? Eh bien voilà, c’est une créature de l’enfer, c’est un démon ! Il faut la tuer ! 
GILES : J’ai peur que le démon que Buffy a vu dans les bois l’ai quelques peu possédé ! 
BUFFY : Love FM, elle écoute que ça, des chansons d ‘amour, des chansons d’amour ! 
ALEX : Vous croyez, euh… 
GILES : Bon, vous restez et vous la surveillez, je, je connais un rituel qui peut obliger le monstre qui la possède à se dévoiler, alors nous pourrons le combattre, je dois aller chercher des formules magiques en réserve. Euh, Buffy, je reviens.

Willow frappe à la porte de Kathy qui lui ouvre.

WILLOW : Salut, je peux entrer ? 
KATHY : Entre ! Où est Buffy ? 
WILLOW : Je ne sais pas du tout à vrai dire, mais j’ai beaucoup réfléchit et ça serai pas une mauvaise idée que toi et Buffy vous vous laissiez, un petit peu d’oxygène et même, ça serai peut-être pas mal que, tu partes avant qu’elle ne revienne.
KATHY : Qu’est-ce que tu veux dire ? Que je devrai quitter la chambre ? En voilà une drôle d’idée ! 
WILLOW : Je sais, c’est très injuste.
KATHY : Tu sais ce qui est injuste ? C’est d’avoir à vivre avec quelqu’un qui est à l’évidence dérangé. Une fille qui devrait être dans un asile de fous plutôt que sur un campus. 
WILLOW : C’est exagéré de dire ça. Buffy c’est vrai traverse une période difficile mais… 
KATHY : Je ne serai pas étonnée si elle laisse tomber ses études et qu’elle disparaisse, ou même qu’elle se suicide. 
WILLOW : Suicide ? 
KATHY : Ou pire encore. Elle est capable de tout tu sais. Tu as déjà vu cette lueur étrange dans ces yeux ? Un de ces jours elle pourrait même pousser quelqu’un à aller trop loin. (Le téléphone sonne, elle décroche). Allô ? C’est Oz ! (Elle donne le combiné à l’autre étudiante).
WILLOW : Salut. C’est vrai ? Elle est chez Giles, OK ! Elle raccroche. Tu sais, pendant ce très court appelle j’ai, j’ai, j’ai réalisé que tu avais tout à fait raison ! C’est vrai, c’est injuste de te demander de quitter ta chambre, alors, tu es là, et tu restes, d’accord ? Salut ! (Elle s’en va).

De leur côté, Alex et Oz surveillent leur amie.

BUFFY : J’arrive pas à le croire, après tout ce que nous avons vécu ensemble vous doutez de moi quand je vous dis que Kathy est une monstre ? 
ALEX : On voudrait te croire, Buffy, c’est que… 
OZ : Chut, discute pas. 
BUFFY : Hum, han ! (Elle se tortille dans tous les sens pour se libérer). 
ALEX : Je sais pas si j’ai, assez serré les cordes. 
OZ : Vaudrait mieux vérifier. 
BUFFY : Han ! (Alex rit).
ALEX : Oh non, t’es sérieux la ? (Il s’approche lentement de l’élue). Évite les jambes. Évite, les jambes. (La jeune femme les assomme).
BUFFY : Et oui messieurs, pas assez serrées ! 

La Tueuse entre dans sa chambre à l’université, Kathy est là.

BUFFY : Kathy. 
KATHY : Buffy. 
BUFFY : Je crois qu’il faut qu’on ce parle. Et toi ? 
KATHY : Absolument. Parlons. (L’autre fille chiffonne le tapis de sol).
BUFFY : Oh pardon, regarde ce que j’ai fait. (Sa camarade la frappe).
KATHY : Pardon, regarde ce que j’ai fait. (Elles se battent et Buffy arrache le visage de Kathy, pour laisser place à un visage de démon aux yeux vert fluo). 
BUFFY : Je le savais ! (Elle lutte à nouveau. Pendant ce temps, d’autre démon de la même race que Kathy, récite une formule devant un feu, dehors. Un autre démon de la même race, sort de terre).

TAPPARICH : Où est-elle ? (Les filles continuent de se battre, Kathy étrangle la Tueuse).

KATHY : Arrête ! 
BUFFY : Je le savais ! Je savais que tu étais un démon ! 
KATHY : Écoute tu veux bien te taire deux secondes et me laisser finir mon rituel ? 
BUFFY : Ton rituel ? (Giles fait des recherches chez lui, en lisant un livre).
GILES : Le rituel de Mok’tagar, une race de démon trans-dimensionnels, implique l’ingestion de force de sang animal, quand la victime est endormie. Mais alors ces cauchemars… (Buffy et la créature discutent toujours).
BUFFY : Etaient réels. 
KATHY : Écoute Buffy, je suis désolée j’ai quitté ma dimension pour aller à l’université et ils ont envoyé des chasseurs qui veulent qui veulent me ramener. 
GILES : Le rituel de Mok’tagar leur permet de prendre la forment qu’ils souhaitent y compris la forme humaine, ils sont toujours à même de se reconnaître entre eux, grâce à leur absence d’âme. 
KATHY : Alors je vais t’emprunter la tienne. 
BUFFY : Ça te dérangerais de me le demander ? 
KATHY : Ce soir quand ils viendront me prendre, ils emmèneront avec eux celle qui n’a pas d’âme. 
BUFFY : Génial je te verrais plus sucer du fil dentaire ! 
KATHY : Et moi je n’aurai plus à vivre avec un porc ! (Elles se frappent, le démon envoie l’élue dans l’armoire). Il faut savoir partager Buffy ! 
BUFFY : D’accord partageons et si on commençait avec mon gilet ! (Kathy détruit le gilet). Oh ! 

Alex et Oz se réveillent chez Giles.

ALEX : Oh, pourquoi Giles n’a-t-il pas des chaînes comme tout célibataire qui se respecte ? (Willow entre dans la pièce).
WILLOW : Les copains, je viens de voir Kathy elle joue à un… (Elle voit qu’ils sont à terre). Oh mon Dieu, est ce que ça va ? 
OZ : Oui, Buffy est partie, elle a de l’avance.
WILLOW : Je, je vais téléphoner à Kathy et lui dire de s’en aller. (Kathy frappe son adversaire avec le combiné du téléphone, qui sonne).

KATHY : Tout ce que tu avais à faire c’était, de, noter, tes coups, de, téléphone. (Chez Giles, Willow raccroche, inquiète).
WILLOW : Elle ne décroche pas. (Giles les rejoints).
GILES : Les ongles. Buffy avais raison. Non seulement les ongles de Kathy poussent après avoir été coupés, mais ils se régénèrent si ils sont détruits. 
WILLOW : Et ça c’est démoniaque ?
GILES : Sans le moindre équivoque, oui, où est Buffy ? (Alex montre les cordes). Oh mon Dieu, nous avons moins de temps que je ne le pensais. J’ai fait des recherches sur tous les démons qui se régénèrent, et seule une espèce pratique le rituel que Buffy a vu dans son sommeil. Il sert à voler l’âme d’un être humain. 
ALEX : Heu, attendez, vous voulez dire que Buffy nous faisait des trucs style genre, L’Exorciste parce que Kathy lui avait volé son âme ? 
GILES : Je pense que oui. (Il prépare un rituel et pousse Alex). Excuse-moi s’il te plait. 
WILLOW : Alors Buffy a toujours eu raison. A nous d’avoir des remords. 
GILES : Ben, j’ai trouvé un rituel qui devrait, renverser instantanément la procédure de transfert d’âme. Willow et moi allons pratiquer le rituel. 
OZ : D’accord, Alex et moi nous courons sauver Buffy.
GILES : Entendez-moi, anciens des cieux infinis, anciens des grandes profondeurs, anciens des déserts stériles et des tumultueuses rivières. (Au même moment, Buffy fait tomber les crayons de son ennemi sur le sol).
BUFFY : Ah, ah. (Elle les brise avec son pied ce qui rend le démon furieux. Les filles se battent et font du vacarme. En étudiant qui est leur voisin de chambre, ouvre sa porte).
UN ETUDIANT : Hé ho, s’il vous plait, est-ce que vous savez qu’il y a des gens qui essayent d’étudier ici ! (Il secoue la tête et referme sa porte. Giles continue son rituel).
GILES : Légion je vous implore, que l’âme volé retrouve enfin son ôte originel. (La créature projette Buffy par la fenêtre).
KATHY : Alors, heureuse, la fenêtre est ouverte ! (Elle pousse l’autre fille et essaye de lui ouvrir la bouche). Ouvre la bouche, laisse-moi finir ! 
GILES : C’est presque fini. Que les flots chassent le vaisseau corrompu, que les sens spirituels retrouvent son flacon naturel. (Kathy arrête son rituel).
KATHY : Comment est-ce que tu as… (Tapparich apparaît devant elles). 
TAPPARICH : Te voilà. Tu vas avoir des ennuis, jeune fille. (Les démons parlent dans leur dialecte).
KATHY : Je ne rentrerai pas ! 
TAPPARICH : Ne me parle pas sur ce ton ! 
KATHY : J’ai trois mille ans ! Arrêtez de me parler comme si j’en avais neuf cent ! (Oz et Alex arrivent, Tapparich les regardes, puis se retourne vers Kathy). 
TAPPARICH : Assez. Tu rentres à la maison ! (Il ouvre un tourbillon dans le sol. Kathy est aspirée). 
KATHY : Ah !!! (L’autre démon saute également dans le tourbillon, qui se referme).

Quelques jours plus tard, Buffy et sa meilleure amie partagent la même chambre. Willow accroche un poster. 

WILLOW : Comment c’est ? 
BUFFY : Décale encore à gauche. Ah, là, c’est parfait ! Je suis si contente que tu sois là. Je sens déjà le mauvais karma de Kathy se dissiper.
WILLOW : Au faite, au sujet, de Kathy, je suis désolée d’avoir doutée de toi. 
BUFFY : Oh, je te pardonne, t’inquiète pas. Et puis tu avais quelques raisons de douter. A part sa manie de voler les âmes, Kathy était une camarade de chambre assez normale. 
WILLOW : C’était quand même une maniaque insupportable.
BUFFY : Oui, c’est vrai, mais ça me rassure que c’était le sortilège d’un démon qui avait fait de moi une Buffy casse pieds. Je me suis toujours considérée comme une fille facile à vivre. Je suis tolérante, j’ai pas des habitudes agaçantes, comme brûler de l’encens ou… 
WILLOW : Tu le finis ça ? (Elle prend un sandwich et mord dedans. Son amie la regarde dangereusement).

Buffy and Kathy are in their dorm room. Kathy has an ironing board out and is ironing jeans, Buffy is reading a CD jewel case. Cher's 'Believe' is playing on Kathy's portable stereo.

Buffy: Wow, this music is so... so...

Kathy: I know. This song is super fun. Isn't it?

Buffy: You bet. It just gets fun-er and fun-er every time you playit.

Buffy gets a jacket from her closet.

Kathy: Going out?

Buffy: Yeah. I'm seriously caffeine deprived. Figure I'd head down to The Grotto and get a jolt and, you know, do some studying.

Kathy: Oh. It's late... won't you be up all night?

Buffy: (Picking up her backpack.) Oh, yeah, but it's cool. I'm sort of an 'up' kind of night person. I mentioned that right?

Kathy: I guess I just didn't realize you'd be coming and going at all hours. Well, not that I mind. I'm just surprised.

Buffy: I'll be quiet as a mouse, I promise. Ok. (She starts toward the door.)

Kathy: Oh! Say, Buffy. I wanted to show you this little system I implemented. (She goes over to the nightstand separating the beds and gets a small notepad and a pen, bringing them back.)

Buffy: Oh, goody... system.

Kathy: Just log every call you make in here and that way when the bill comes it won't be a problem. I figure, 'Stitch in time...'

Buffy: '...catches the worm.'

Kathy cheerfully makes a 'You got it' gesture.

Buffy: You bet. Ok, then. (Turns and starts to go.)

Kathy: Also... (Buffy stops and turns back.) I noticed that some of my milk was missing. Did you...

Buffy: Oh! Yeah, actually, I did. I meant to...

Kathy: No! It's totally ok, I was just wondering.

Buffy: Yeah, I-I-I was making my coffee and I just...

Kathy: Buffy, it's fine. I just wanted to make sure...

The song ends and Kathy goes over to the stereo to restart it. She comes back.

Kathy: ...that we didn't have a thief or something.

Buffy: Like who? Sid the Wiley Dairy Gnome?

Kathy: I don't know, it's no big deal. Please, feel free.

Buffy: Ok, I'm really sorry. I have to... (She starts to go, again.)

Kathy: Have a good time.

Buffy: Yeah, you too. With ironing. (She leaves.)

Buffy and Willow are walking along a wooded path at night, there are trees and bushes all over.

Willow: So you had trouble getting past Kathy?

Buffy: Yep. She made big with the questions.

Willow: And you thought your days of sneaking out of your room were over.

Buffy: No such luck. Kathy's nice and all, but she's... she's sort of... I don't know, like, 'mini-mom of Momdonia.' (Willow chuckles) Wait. (Buffy stops, looking around.) Did you just hear something?

Willow: I'm chewing my gum kinda loud.

Buffy: That's not it.

Willow: My sneakers are squeaky.

Buffy: I'm looking for something lurky here, Will.

Willow: Oh. (Pauses to listen) Sorry, no.

They start walking again.

Buffy: Darn, I could use a little play tonight. Listening to the best of VH-1 all day sort of put me on edge.

Willow: Oh, Kathy's still spinnin' the divas?

Buffy: (In a perky-Kathy voice.) "'Cause it's the fun-est!" Well, no big. College is a time of change, right? I bet, before too long, she'll be trip-hoppin' all over the place.

Willow: Yeah! I mean, this whole dorm thing is just an adjustment we need to make. You know? I mean, my roomie is kind of challengingtoo.

Buffy: And what are we if not women up to a challenge?

Willow: Exactly! I mean, did we not put the 'grr' in girl? Well, here's where I get off. (They stop at a branching path.)

Buffy: Say 'hey' to Oz for me.

Willow: Happy hunting.

Buffy: Wish me monsters.

Willow makes a 'ick' gesture and walks away. Buffy walks on, not noticing a hooded, orange skinned demon with green glowing eyes watching her from the bushes.

[Opening credits]

Buffy, walking along a path hears a noise.

Buffy: Will? (Pause.) Alright, why don't you quit hiding and come out and face me like a... thing.

Kathy comes running up with a bounce in her step.

Kathy: Hey, I caught you.

Buffy: Is everything ok?

Kathy: Oh, everything's super. I just decided a decaf latte sounded like heaven after all.

Buffy: So you're coming along.

Kathy: Why not? This way you won't have to walk these spooky paths alone. (She goes on ahead with a skip.)

Buffy: Great! (In a low voice) That's just great. (And she follows.)

Kathy: This is neat, isn't it? The fresh air, the trees, the smell of... (Buffy hears the growl of something rushing them and pushes Kathy into the bushes where she lands in the dirt.)

The same demon we saw before runs up and swings a club, Buffy grabs it's arm, breaks it's hold on the club and throws it off balance onto the ground. It gets up and takes two swings, but Buffy blocks them and gives it three quick rights to the face. Kathy, in the bushes, gets to her knees looking dazed. The demon tries a roundhouse punch which Buffy ducks under. She sweeps the demon's legs out from under him and he rolls over his club, grabbing it. Rolling to his feet he runs off. Kathy climbs out of the bushes and Buffy goes to help her.

Kathy: What the blizzard was that all about?

Buffy: Uh, he um... tried to take my backpack.

Kathy: What were you thinking, taking him on like that?

Buffy: Oh I, heh, I don't know, I guess I-I panicked.

Kathy: I mean, it's just you could of gotten hurt or something. (She looks down.) And look at my sweater, it's ruined!

Buffy: Yeah, sorry about that. Here, w-we'll go get you cleaned up.

They walk back the way they came.

In the bushes, a demon watches them go. Another demon comes up beside him. They speak in subtitles, a strangely visual demon language.

Demon1: She may be the one.

Demon2: We have to be sure. Follow her.

Demon1: As you wish.

Daytime in the courtyard outside Giles' apartment. There's a fountain, a table and chairs. Buffy is going through his mail.

Buffy: Boring... boring... bill... bill...

Giles comes running down the stairs wearing exercise clothes complete with sneakers. He's panting.

Giles: Hello. (Pant)

Buffy: You run?

Giles: And jump. And bend. (Pant) And, occasionally, frolic.(Pant)

Buffy: Ok, and, uh, (She holds up a magazine.) what's with the motorbike and scooter magazine?

Giles: Congratulations, you've found me out. I'm a mod jogger.

Buffy: Ok, you're not having one of those mid-life things, are you? 'Cause I'm still going 'ick' from the last time you tried to recapture your youth.

Giles: Buffy!

Buffy: Sorry. (She sits down at a table.) Demon. Last night. Made with the pummeling, but he got away.

Giles: What sort of demon? (Giles crosses to the fountain and sits on it's outer ledge.)

Buffy: Umm, had a cloak on, and glowing green eyes, and skin had a, like, super-bad fake rub-on tan.

Giles: Translate?

Buffy: Orange-y?

Giles: Thank you. Anything else?

Buffy: My roommate Kathy was there, but she didn't see anything.

Giles: You took your roommate patrolling with you?

Buffy: Well I invited the whole dorm, but she was the only one that could make it. (The look on Giles' face tells Buffy that he didn't get the sarcasm.) I told her I was going for coffee and she decided to tag along.

Giles: Right. Well we should discourage her from that habit. From what you described I-I'm not familiar with the creature, but I-I'll look into it and give you a ring when I've found something. (He gets up and starts moving toward his apartment.)

Buffy: You know, it's nice out here.

Giles: (Turning back.) Yes, I take my tea out here sometimes. (He starts to go again.)

Buffy: What are you doing today?

Giles: (He turns back again.) Uh, it's a good day for me, actually. A friend of mine recently acquired a-uh an original Gutenberg demonography... and it suddenly occurred to me that you've never once asked me what my day's plans were, which leads me to inquire whether you're feeling entirely yourself.

Buffy: That's not true. I ask about you all the time. (He gives her a look.) Ok, well, maybe the words don't actually make it out of my mouth, but I think about it.

Giles: And it's appreciated. Which doesn't explain why you're hanging around here instead of rushing off as usual.

Buffy: It's no big. I just figured I'd hang here--you know—until my roommate goes to class.

Giles: Ah, I see. (He sits back down on the fountain.)

Buffy: I know, it's probably just me having a bitch attack. But it's not... me.

Giles: Buffy, living with somebody is never easy. Especially for an only child...

Buffy: Giles, listen to me, ok? When she sharpens her pencils she measures them with a ruler to make sure they're all the same size.

Giles: Which is fussy, I agree, but everybody has their idiosyncrasies. You'd do well to learn to tolerate them.

Buffy: Or I'll end up an old lady who can only live with cats?

Giles: Something like that. Buffy: Ok. You know what? You're right. (She stands up.) Take a mental pic, this is the new Buffy. Kinder, gentler... roommate extraordinaire.

In the dorm room, Kathy is trying, without much luck, to get the stain out of her sweater. She looks down and sees that one corner of a throw rug is turned up and leans down to straighten it. She gives up on the sweater and looks over at Buffy's closet door. She gets up, walks over, unlatches the bolt holding it closed and opens the door. She picks out a sweater and while looking at it notices a satchel with part of a crossbow sticking out. She opens the satchel and takes out a really cool looking pistol grip crossbow and a wooden cross. She pauses for a moment, holding them, then puts them back.

At the university dining hall called the Rocket Cafe, Buffy gets a tray and starts back to the end of the line. She notices Kathy and quickly brings the tray up to hide her face. She ducks into the line in front of a male student. The young man takes a quick peek behind him and turns back to Buffy.

Parker: Ex-boyfriend? Or loan shark?

Buffy: (Turns around to face him.) Excuse me?

Parker: The person you're hiding from.

Buffy: Oh... both. Ugly breakup. I'm sorry, I just cut you...

Parker: No, stay... stay. I'll watch your back. (They get to the self-serve area and start getting their food.) Freshman, huh?

Buffy: Is it that obvious?

Parker: There are signs. (He gets a single-serving box of cereal and stuffs it into the breast pocket of his shirt.) For instance, people who've been around for awhile know how to use their dining hall card.

Buffy: It's not for food?

Parker: Work it right and you can get three meals worth, which equals fewer punch cards used annually.

Buffy: And more cash from dad which you get to keep for yourself.

Parker: Right! The goal is to polish off as much as humanly possible at one sitting. Enough to get you through the rest of the day, if necessary. While chipmunking items for future consumption.

Buffy: Ahh, got it.

Parker: Excess dry goods fit nicely in a backpack or your pocket. (He takes something and puts it into his pants pocket.) The wetter items--macaronies, your turkey loaf--then you're into ziplocks. It's not for beginners.

Buffy: I'll just take it slow.

They reach the cashier and hand over their cards for punching. Buffy looks over and sees Willow, Xander and Oz seated at a table, Willow sees her and waves for her to come over.

Parker: So.

Buffy: So, those are my... (He sees the gang at the table.) are you...

Parker: Oh, no, I have someone waiting. Otherwise I'd... heh, uh, Parker Abrams. (He offers his hand which Buffy shakes.) I'm at Kresge hall.

Buffy: Buffy Summers, Stevenson.

Parker: Ok, well, I'll see you around Buffy Summers of Stevenson.

Buffy: See ya, Parker Abrams.

Buffy goes over to the gang's table and sits.

Xander: Hey, say hi to non-college guy.

Buffy: Not that I mind, but don't non-college guys usually populate the non-campus?

Xander: Usually. I just thought I'd come around and check on my girls. (He taps Oz to include him without insult.)

Willow: And eat off my plate.

Buffy: What's the deal Xand, parents not feeding you?

Xander: Sure they do, for a price.

Willow: So, spill! (She indicates Parker, seated across the room.) What was that all about, with the cutie patootie?

Buffy: I don't know... nothing big, I think. Just random adorableness.

Xander: Oh, a technique I know well. Hit the girl with your best shot, then hasta.

Oz: Gotta respect the drive-by.

Xander: Low rejection, fond memories.

Willow: It looked like more than that to me. He got all googly-eyed.

Xander: That's because he got hit by the Buffinator. Now he's powerless.

Buffy: You think?

Oz: No question, he'll be back. (Buffy smiles.)

Xander: So, what else is up with the Buff, any vamp action?

Buffy: I did get jumped by a demon of non-specific origin last night.

Xander: Yeah? Something apocalypse-y? Do we need to assemble the scooby gang?

Buffy: (Holding back a laugh.) No, but thank you for asking.

Xander: I just got way too excited, didn't I?

Buffy: You just need to get out of the basement a little more there, Xand.

Kathy comes up and sets her tray on the table.

Kathy: Hi, everybody. (She gets a chair from another table and moves it over.) Squeeze in.

Buffy: You all know my roomie, Kathy?

Willow: Hi.

Oz: Hey, Kath.

Buffy: Is that my sweater?

Kathy: I didn't think you'd mind, I mean you got mine all muddy.

Buffy: I was saving you from a...

Willow: Bear!

Buffy: (Giving Willow a look.) Mugger.

Kathy: It's not a problem, is it? I mean, I figured we're almost like sisters now, living together and everything.

Buffy: No, it's... it's fine. I just wished you'd asked.

Xander: So, where're you from, Kathy?

Kathy: Nebraska, originally. (She picks up a big, sloppy hamburger from her tray.)

Xander: Ahh, yes. Big sky country.

Kathy bites into her sandwich. Buffy's senses intensify, focusing in on a blob of ketchup oozing out of the hamburger. She watches it as it drops onto her sweater. Buffy's eyes narrow.

That night in the dorm, Buffy is talking to Willow on the phone. The window at the head of her bed is open.

Buffy: I mean, can you believe her? First she acts like she has sit privileges at my lunch table just because some computer had to make us cellmates. (She puts a stick of gum in her mouth.)

Willow: I'm sure it's not easy for her. She's not like you, she doesn't know anybody here.

Buffy: Fine. But what about my sweater. You can't believe the stuff that I have to put up with.

Willow's dorm room. There's a loud party going on. Willows on her bed with the phone.

Willow: Yeah, I guess it's hard... uh... but I'm sure the sweater thing was an accident. (A nerf football hits her in the head.)

Buffy: I don't know Will... I think she's just coming back from the bathroom. I'll call you back.

Kathy: (Coming into the room.) Don't forget to log those calls. (She sits on her bed and starts flossing her teeth.)

Buffy takes an apple out of her backpack and takes it over to the mini-refrigerator. While she's up, Kathy gets up and closes the window. Buffy opens the fridge and sees that Kathy has almost completely filled it, labeling everything with her name. Even writing 'Kathy' on each of a dozen boiled eggs. Buffy squeezes the apple into the last remaining space on the door, closes it and turns around to see the window is now closed. She goes over and opens it again and sits back down on her bed. Kathy finishes flossing and picks up a paperback book from the nightstand. There is gum stuck to it and it stretches up from the table.

Kathy: Ewww! Who left their gum here?

Buffy: (Pause.) Gum gnome?

Kathy: It wasn't me! It had to be somebody, Buffy!

Buffy: (Swallows the gum she had been chewing.) I don't know.

Kathy slams the book down and turns off the light near her bed. Buffy turns off her own light, lays down pulling the covers over her and falls asleep. She dreams of a demon very much like the one she fought, holding her down, poring blood in her mouth, putting a scorpion on her bare skin and drawing a light, gossamer substance out of Buffy's mouth and into it's own. She awakes with a start. Kathy is looking at her from her own bed.

Kathy: Do you always make that noise when you sleep?

------------------------------------------------------------------

Daytime and Buffy, Giles, Willow and Oz are seated in comfortable, padded chairs in an open area lounge.

Buffy: So then after the scorpion, the demon opened my mouth and sucked some kind of weird light out of me. A-and the worst part? I wake up and there's Kathy, staring at me like I'm some kind of freak.

Oz: Well, actually, the worst part, I'd have to go with the demon poring the blood down your throat.

Willow: Me too, I would vote for that too.

Buffy: But that's just a dream, and this Kathy thing is real. All she cared about was that her precious sleep had been disturbed.

Kathy comes up behind Giles.

Giles: Perhaps it would be more productive to examine your dreams, um, determine there meaning.

Kathy: You can read dreams? Neat.

Buffy: Giles, Kathy. Kathy, Giles.

Willow: He's our grown-up friend. N-not in a creepy way.

Giles: Nice to meet you, Kathy.

Kathy: Ditto. Maybe you could read the dream I had last night? There was, like, this monster, and he sat on me and did all this stuff to me.

Oz: Stuff like, scorpions? And Bloody Mary minus the Mary?

Kathy: That's it! How'd you know?

Oz: Well, I'm a good guesser.

Buffy: Me too, and I'm guessing that you need to be on your way to class. Right, Kath?

Kathy: Hmm hmm, sounds like somebody woke up on the wrong side of the bed this morning.

Buffy: Hmm hmm, and guess what? You were next to it.

Kathy: You know, I do need to dash. My whole schedule is off because someone kept me up all night. Well, it's been fun. Toodles. (She turns and leaves.)

Buffy: Toodles.

Giles: (Clears his throat.) You know what this means...

Buffy: Yes. Not only does she take my sweater, but now she has to horn in on my dreams. She is the most ever mooch... Oh, I haven't even gotten to the floss.

Giles: Buffy, focus, please? If Kathy and you are having the same nightmares, chances are something happened to you both when you met the demon in the woods.

Willow: So we need to figure out if this ritual their dreaming about has some special use, or meaning.

Buffy: (Getting up and gathering her things.) Cool, you guys can do the brain thing. I'm gonna go to class.

Oz: Which could also be construed as the brain thing.

Buffy: Not when you're minoring in 'Napping 101.' (She leaves.)

Willow: Ok, so that was the evil twin, right? 'Cause she was bordering on Cordelia-esque.

Oz: Well, she's definitely pushing the stress meter on this Kathy thing.

Giles: I concur she's not, uh, herself, but, you know, uh, learning to live with someone can be a challenge.

Willow: A-and she hasn't been sleeping.

Giles: Right, then. (He stands.) Nothing to get to concerned about. Still, let me know if she, um...

Oz: Hits the red zone?

Giles: Yes.

Nighttime, in a secluded wooded area Demon2 has a campfire burning. Demon1 walks up. They still speak in subtitles.

Demon1: We were correct. She is the one.

Demon2: Good. I have prepared for the summoning of the great one, Taparrich.

They remove their hoods revealing bald heads, face the fire and begin chanting.

Buffy, returning to the dorm room, stops at the door for a second when she hears Cher's 'Believe' playing again. She goes in and sees Parker half lying on Kathy's bed with Kathy sitting with him, they're talking.

Parker: Lots of popular artists don't get their dues. Madonna? Whitney?

Kathy: That's so totally true.

Buffy: Parker?

Parker: (Getting up and going over to her.) Hey, uh, I just dropped by to say... that. Uh, and bring you... (He hands her a box of plastic baggies.) You know, to maximize your dining hall exports. They're heavy duty.

Buffy: (Reading the box.) Plus freezer guard! That's so...

Kathy gets up and stands close to Parker, looking at him while she talks to Buffy.

Kathy: Parker was just going to leave his number and go, but (laughs) we started talking. He's such a blast, and time just flew.

Buffy: Time, really? How much time?

Parker: Uh, I'm not sure, we sort of got caught up talking Red Wings. It turns out that Kathy's a closet hockey fan. I think it's the violence.

Kathy: (Laughs) Quit it! I told you that was just between us.

Parker: It could be the sweaty men. (Kathy laughs and pushes him.)

Buffy: If you two are going to rassle, do you mind taking it outside? I've got a lot of work to do. (She puts her things down on her bed and turns off the music.)

Parker: Sorry, I didn't realize. (He starts to leave.)

Buffy: Oh, Parker wait. Look, I'm sorry, I didn't mean to...

Parker: No, it's totally cool. I should go anyway.

Buffy: Well, it was great of you to stop by, m-maybe we could do it another time?

Parker: Another time for sure. Bye, Kathy. (He gives her a wave.)

Kathy: (Waving back.) Bye, seeya.

Buffy sees him out, closes the door and turns to face Kathy.

Kathy: It wouldn't have killed you to be nice, you know.

Buffy: (Crossing over to her bed, she retrieves something from her bag.) Looked like you were being nice enough for the both of us.

Kathy: (Closing the window.) I wasn't moving in on your territory, if that's what you mean.

Buffy: (Locking the bolt on her closet with a padlock.) Right. Just like you didn't destroy my sweater.

Kathy is flossing again. Buffy opens the window.

Kathy: I'm cold.

Buffy: Well I'm hot. Deal with it.

Kathy: Do you know what your problem is, Buffy.

Buffy: You?

Kathy: Hardly. Your problem is you're spoiled. Maybe the world revolved around you where you used to live, but it's share time now.

Buffy: Share time, huh? Fine! I'll show you share time.

She goes to the fridge and gets out the carton of milk, and drinks it straight from the carton, spilling it all over herself and the floor.

Willows dorm building, She and Oz walk along a hall.

Oz: You're worried about her.

Willow: Yeah, both of them. I mean, what kind of demon runs around putting ookie blood dreams into people's heads. Like some kind of nightmare fairy. It's not right.

Oz: Well, I'm against it.

Willow: And Buffy's completely being not herself. If it wasn't for this English paper I'd be there right now. Um, listening. Doing the girly best friend thing.

They stop at the door to her room.

Oz: Well, I can do that.

Willow: You can?

Oz: Well, I'm not saying we'll braid each others hair--probably—but I can hang with her, watch for signs she's going over the edge.

Willow: You're the best. Oh, she's probably patrolling by now. Check around the science center. If you need me I'll be (She opens the door, hears the sounds of a loud party and closes it again.) at the library. (She goes back the way they came.)

Oz walks along a well lighted walkway. He passes a group of three people, two men and a young woman. He senses something, he looks back and sees that the woman is looking back at him. They look at each other for a few seconds before they both turn back. In the bushes, we see three figures in camouflage carrying weapons. They appear to be following the group that Oz just passed.

Oz is walking with Buffy along a path.

Buffy: ...so then Kathy's like, 'It's share time.' And I'm like, 'Oh yeah? Share this!' (She punches at the air.)

Oz: So, either you hit her, or you did your wacky mime routine for her.

Buffy: Well, I didn't do either, actually. But she deserves it, don't you think?

Oz: Nobody deserves a mime, Buffy.

Buffy: Hmm, Kathy does. She deserves to be locked in an invisible box and blown away by an imaginary wind and... and...

Oz: Forced to wear a binding unitard?

Buffy: Yeah, the itchy kind, it's perfect.

Oz: Just here to help.

Buffy: Which I appreciate. But you've never come on routine patrol with me before, Oz. So, what's the deal?

Oz: Seemed more interesting than homework.

Buffy: As long as it's an elective. I can handle myself alone, you know.

Oz: Not in question.

Buffy: Good. So then, I go into the refrigerator--right?--and the label queen has managed to put...

Oz: Just a, just a thought, Buffy, but do you think all this ranting is scaring away potential demons? (They stop.)

Buffy: You're right. Ooh! She's even affecting my work, now. She's the Titanic. She's a crawling black cancer. (She brings her foot up, around and down onto a bench, breaking it in two.) She's... other really bad things.

Oz: On the plus side you've killed the bench, which was looking shifty.

Buffy: This isn't funny, Oz. Something has to be done. (She walks away looking determined.)

Oz: (Pause) Agreed. (And he follows her.)

Back in her dorm room, Buffy is at her desk, studying. She looks over at Kathy, who is on her bed clipping her toenails. Her senses intensify and she hears every nail being clipped as a loud 'clank' and focuses on every clipping, in slow motion, flying through the air and onto the floor. She starts tapping her pencil on her open book. Kathy looks over and her senses intensify. She hears every tap as a loud 'boom.' She gets up, goes over to her stereo and starts playing Cher's 'Believe' again. Buffy taps harder until she breaks the pencil. She puts on earmuffs and it cuts the volume of the music down... a little. Kathy goes to the fridge and gets out a boiled egg. She takes it to her desk and starts rolling it on the desktop to break the shell. Buffy's senses intensify and she focuses in on the shell, with 'Kathy' written on it, cracking. She watches Kathy peel the broken shell from the egg. She takes off the earmuffs and throws them onto the desk.

Buffy: I'm going to bed. (She gets in her bed, turns out the light and closes her eyes.)

Buffy dreams of the demon again. This time it's painting symbols on her belly before drawing the light, gossamer substance out of her mouth and into it's own. There's a shot of the scorpion on her bare skin again, and she awakens to daylight with a start. Over in her own bed, Kathy moans and opens her eyes suddenly.

Kathy: Oh, jeez.

Later that day, Kathy is talking to Willow in a hallway.

Kathy: I do what I can, but Buffy's difficult. She's secretive, for one thing, she comes in at all hours of the night, she leaves her gum all over the place.

Willow: I-it sounds like things are rough, but don't you want to be talking to Buffy about this?

Buffy enters the hallway at one end and sees Kathy and Willow. She stops.

Kathy: I would, but she is so touchy about all kinds of weird stuff. I mean sometimes I get the feeling that she is not quite normal. You know? (Buffy stare intently at them.)

Willow: Well, normal is relative. Right?

They both look over and see Buffy.

Kathy: Later, ok? (She leaves.)

Buffy comes up beside Willow and turns suddenly.

Buffy: (Accusingly.) Why were you talking to her?

Willow: Buffy, come on, we were only just saying hi.

Kathy: Yeah, that's what she wants you to think.

Willow: Buffy, this has to stop. I mean I-I get it, I have a sucky roomie, too. But you just have to deal.

Buffy: You're right, I've been thinking a lot about this and it's clear to me now.

Willow: Good, that's better.

Buffy: Kathy's evil. I'm an evil fighter. It's simple... I'm gonna have to kill her.

-------------------------------------------------------------------

Willow: You have to kill her? Don't you think you could just switch rooms, or something?

Buffy: Well I would, but it's not just me in danger from Kathy. Look. (She opens the bottom pocket of her bag and takes out a plastic baggie containing toenail clippings.)

Willow: Toenails?

Buffy: Evil toenails. I took them off the floor last night when she was in the bathroom. She thought I was asleep.

Willow: Good thinking, 'cause in the middle of the night those toenails could have attacked you and left little half-moon marks all over your body.

Buffy: Don't be ridiculous. The point is I measured them before I fell asleep and again this morning, and they grew. After they were cut! That's a demon thing, she has to be eliminated.

Willow: Of course. I-it makes sense, now. But you better show those bad puppies to Giles before you do anything just to be sure.

Buffy: Absolutely. I don't want to do anything crazy.

Willow: Uh, you hurry on to Giles. I'll hang here and-and keep an eye on Kathy.

Buffy: Great. Good. Thanks, Will. (She leaves.)

Willow goes to a nearby payphone and punches in a number.

Willow: Giles, I-I just talked to Buffy and, yeah, I think she's feeling a little... insane. No, n-not bitchy crazy, more like homicidal maniac crazy. So I told her to come to you. Kay?

Buffy opens the door to Giles' apartment. No one is there. She walks into the room calling.

Buffy: Giles? Anybody home? Hello?

A net falls onto her from above. Xander and Oz come running out of the hallway, Giles from another direction. They jump on her, forcing her arms behind her back where Xander loops a ready made slip knot over her wrists.

Buffy: What are you guys doing? This is... this is ridiculous.

Xander: Buffy, this hurts me more than it hurts you.

Buffy: Not yet, but it will.

Xander: Don't say that. (He stops, realizing what she'd just said.) Oh, PLEASE don't say that.

Giles: We're doing this to stop you from making a terrible mistake.

They remove the net and move her over to a wooden bench with a backto it.

Giles: Clearly something is amiss.

Xander ties the other end of the rope to the back of the bench.

Buffy: Yeah, something's amiss here, a 'Miss Kathy Newman.' Giles, ow, Giles look in my bag. (He goes and picks up the bag.) Look in the bottom pocket of my bag. (He opens the pocket.) She has parts that can grow after they're detached. (He takes out the baggie.) She irons her jeans. She's evil. She has to be destroyed.

Giles: (Holding up the baggie.) I fear the demon that Buffy met in the woods has somehow possessed her.

Buffy: Lite FM. Love songs. Nothing but love songs.

Xander: (To Giles) You think?

Giles: Um, you stay and watch her. I-I know a spell that will make the possessing demon reveal itself so that we can fight it, but I-I need to get some supplies from the magic shop. Buffy, I... See you around.

He leaves, taking the baggie.

At the dorm room, there's an insistent knock at the door. Kathy opens it to reveal Willow.

Willow: Can I come in?

Kathy: Sure. (She lets her in, closing the door.) Where's Buffy?

Willow: I don't know, exactly. But I've been thinking, it might be a good idea for you and Buffy to give each other some apart time. In fact, you might want to be, uh, apart before she gets back.

Kathy: What do you mean? I should leave the room? Why should I go?

Willow: I-it's not fair, I know.

Kathy: You bet it's not fair, having to live with someone who's obviously troubled. Someone who so clearly needs to be in a home, not in a dorm.

Willow: I don't know about that. Uh, Buffy's going through something, yes, but...

Kathy: I wouldn't put it past her to drop out, or take off or something. Do something horrible to herself.

Willow: Herself?

Kathy: Or worse. She's capable of it, you know? You can see it in those shifty little eyes of hers. One of these days she might even push somebody too far.

The phone rings and Kathy answers it.

Kathy: Hello? (She holds out the handset.) It's Oz. (Willow takes it.)

Willow: Hi. You did? She's at Giles, uh, ok. (She hangs up, and starts edging back toward the door.) You know, during that really short phone call I realized you are so right. I mean, it's not fair to make you leave your own room. So, you're good. You just stay, right there. Kay? (She bolts from the room.)

Oz and Xander are watching Buffy in Giles' apartment.

Buffy: I can't believe this, after all that we've been through together and you guys won't believe me when I tell you that Kathy is bad.

Xander: We want to, Buff, it's just...

Oz: Shh, don't engage.

She starts struggling against the ropes.

Xander: I don't know if I tightened those ropes enough.

Oz: Then we'd better go over there and check 'em.

Xander: (Laughs until he sees that Oz was serious.) Oh, dear god!

Xander: Avoid the legs. (The start forward.) Avoid the legs.

They lean over her and she brings up her arms, grabs them and knocks their heads together. They both fall to the floor, unconscious. She tosses the rope onto Xander's body.

Buffy: Nope, not tight enough.

The dorm room. Buffy comes through the door and closes it.

Buffy: Kathy.

Kathy's lying on her bed reading her paperback.

Kathy: Buffy.

Buffy: I think we need to talk, don't you?

Kathy gets up and walks over to her.

Kathy: Absolutely. Let's talk.

Buffy kicks up a corner of the throw rug.

Buffy: Oops, look what I did.

Kathy backhands Buffy across the face.

Kathy: Huh, look what I did.

They grab each others heads and start struggling. Kathy's human face comes off in Buffy's hands, revealing her to be a green eyed, orange skinned demon.

Buffy: I knew it!

Kathy rushes her, throwing her back.

-------------------------------------------------------------------

The two demons in the woods are still chanting over the campfire. Suddenly, the ground opens up with a spray of dirt and Taparrich emerges. He is much taller than the other two and wears a different style of robe. He talks in subtitles.

Taparrich: Where is she?

In the dorm room, Kathy forces Buffy down, straddling her with a hand around her throat.

Kathy: Quit it!

Buffy: I knew it! I knew you were one of those demon things.

Kathy: Oh why don't you just stuff it and let me finish my ritual.

Buffy: Ritual?

Giles: (In the magic shop, in what looks like a study, reading from an old book.) 'The ritual of Mok'tagar, a race of trans-dimensional demons, involves the forced ingestion of animal blood while the victim slumbers.' Buffy's nightmares...

Buffy: ...were real.

Kathy: I'm sorry, ok? I left my dimension to go to college and they sent these guys after me.

Giles: 'But while the Mok'tagar can assume many forms and guises, including human, they can always be recognized by others of their kind due to the lack of a soul.' (He looks at the baggie with Kathy's toenail clippings.)

Kathy: ...so I'm borrowing yours.

Buffy: (In a 'how typical' tone.) Without even asking.

Kathy: Tonight, when they come looking for me, they'll take the one without a soul.

Buffy: Well, thank God I won't have to watch you floss anymore.

Kathy: (Shouts.) And I won't have to live with a slob.

Buffy bites the hand holding her down. Kathy lets up enough for Buffy to get leverage and throw her off. She throws Kathy against the bed and kicks her in the midsection. They both gain their feet and face off... Buffy charges and Kathy throws her over her back onto the bed. Buffy bounces off and kicks Kathy once in the face, once in the side. Kathy throws a punch which Buffy avoids. The slayer throws a punch which the demon blocks. Kathy grabs Buffy's head and throws her across the room and through Buffy's closet door.

Kathy: (Singsong.) It's share time, Buffy.

With a growl, she runs over, grabs Buffy's feet and drags her out of the closet.

Buffy: Fine, let's start with my sweater.

She has her ketchup-ruined sweater in her hands and wraps it around Kathy's neck, tightening it. Kathy grabs the sweater and rips it in two.

Buffy: Oh!

Kathy picks her up and throws her back down onto the floor. When Buffy tries to get up again she gets a kick in the face.

At Giles' apartment, Xander wakes up. His movements wake Oz.

Xander: Oow... why couldn't Giles have shackles like any self respecting bachelor?

Willow comes in.

Willow: Guys, I just saw Kathy and she's acting... Oh my God, are you ok? (She runs over and helps Oz to his feet.)

Oz: Yeah, Buffy's got a pretty good lead on us, though.

Willow: I-I'll call Kathy, tell her to get out of there. (She goes over to the phone and starts punching numbers.)

In the dorm room, Kathy is hitting Buffy across the face with the telephone handset.

Kathy: (Whap) All you had to do was (Whap) write (Whap) down (Whap) your (Whap) calls!

Giles' apartment.

Willow: (Hanging up.) No answer.

Giles: (Rushing in.) Toenails! (He looks at them and shows them the baggie.) Buffy was right. (He gives it to Willow.) Kathy's toenails not only keep growing after they've been cut, they actually regenerate after they've been destroyed.

Willow: (Examining the clippings.) And that's a demon thing?

Giles: Oh, unequivocally yes. So... where is Buffy? (Xander shows him the rope.) Oh dear, we have even less time than I feared. (He hurries into the kitchen and starts gathering up items.) I've looked up all known regenerating demons. Only one species practices the ritual Buffy's been seeing in her sleep. It's used to steal the soul from a human body.

Xander: W-wait, are you saying that Buffy's been doing a Linda Blair on us because Kathy's been sucking her soul?

Giles sets items down on the table.

Giles: I believe so, yes. Excuse me please.

He drags Xander off the chair he'd been sitting on and moves it out of the way.

Willow: So Buffy was right all along. Later on, big remorse.

Giles grabs the book he'd been reading earlier

Giles: Now, I've found a spell that should reverse the soul transfer procedure immediately. (He hands the book over to Willow.) Willow and I will perform it at once.

Oz: Leaving Xander and me to help Buffy in the flesh.

Oz rushes out. Xander hesitates a moment, clearly not wanting to go. Then he follows.

Giles reads from the book held by Willow as he begins lighting candles.

Giles: 'Hear me, elders of the upper reaches... elders of the lower reaches... elders of the dry land... elders of the river flats.'

In the dorm room, Kathy throws Buffy against the demon's desk. Pencils fall to the floor.

Buffy: Ah-hah! (She stomps on the pencils, breaking them.)

Kathy tries a backhand which Buffy blocks. Buffy grabs her head, swings her around, then gives her an uppercut. Kathy is thrown back into her own bookshelves, breaking them and scattering the items

stored there. She rushes at Buffy and throws her against the door to the hall. In the hallway, on the outside of their door, we see that the numbers attached to it read two fourteen... until the shock of Buffy hitting the door causes the number two to break it's upper attachment and swing around upside down. A student leans out of his room, just next door.

Student: Do you mind? People are trying to study!

Kathy runs Buffy across the room and into the window on the side of the room. (Not the one they were arguing over earlier meaning their room is in the corner of the building.) It breaks leaving Buffy lying across the sill. Kathy grabs her.

Giles' apartment.

Giles: 'Ancients I beseech you. The soul, abstracted. Let it revert to it's true seat.'

Dorm room.

Kathy drags Buffy up off the window sill.

Kathy: The window's open. Happy?

She throws Buffy over her bed and the slayer ends up leaning against her own bed. Kathy jumps on her and tries to force her mouth open.

Kathy: Open up! Let me finish! (She gets Buffy's mouth open.)

Giles' apartment.

Giles: 'Let it be finished. Let the unnatural vessel be emptied, let the essence be returned to it's original host.'

Dorm room.

Kathy tries to draw out the rest of Buffy's soul, but the reverse happens as Buffy's soul material is returned to her. Kathy drops, spent.

Kathy: How did you do...

With a flash of light, what looks like vortex briefly appears, to be followed by Taparrich who materializes inside the room. He and Kathy start talking in subtitles.

Taparrich: There you are. Do you have any idea how much trouble you're in young lady?

Kathy: I'm not going back!

Taparrich: Don't take that tone with me.

Kathy: I'm 3000 years old! When are you going to stop treating me like I'm 900?

Oz and Xander burst through the door and Taparrich turns on them with a roar... they scoot back, but stay in the room. The demon turns back to Kathy.

Taparrich: Enough. You're coming home.

He waves his arm and a vortex forms in the floor. Buffy sees it and quickly crawls around to the other side of the bed. Kathy screams as she's sucked in. Taparrich steps forward and enters the vortex too, it seals leaving the floor unblemished. Buffy, Oz and Xander stare at each other, speechless.

Daytime, the dorm room. Willow is moving in, her stuff in boxes around the room. She's hanging up a 'Dingoes Ate My Baby' poster. Buffy has just finished eating half of a sandwich, the other half on

a saucer in her hand.

Willow: How's that?

Buffy: Uh-uh, a little to the left... there. Perfect. I'm so glad you're here Will. (She sets the other half of her sandwich on the dresser.) I can already feel all that bad-Kathy-karma just draining away.

She starts moving boxes and books around, straightening up.

Willow: About that--The Kathy thing?--I'm sorry I doubted you.

Willow moves things from a box into one of the drawers in the dresser.

Buffy: You're completely forgiven. I mean, you had reason to doubt. Except for the soul sucking thing I bet Kathy was pretty regular, as far as roomies go.

Willow: That's a pretty big 'except.'

Buffy: I guess. I'm just glad that it was Kathy's demon-y ways making me no-fun Buffy. I've always thought I was pretty easy going--you know?--it's not like I have the big issues. You know, burn incense, or...

Willow: (Picking up the half-sandwich.) You going to finish this?

She bites into it. Buffy's senses intensify, focusing in on Willow's teeth as she bites the sandwich. Her eyes narrow.

Kikavu ?

Au total, 190 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

SofiaAnon 
24.11.2022 vers 00h

Macfly 
19.10.2022 vers 02h

Rebekkah12 
29.09.2022 vers 23h

cordelia 
16.06.2022 vers 23h

diana62800 
19.12.2021 vers 18h

carine79 
30.08.2021 vers 10h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

stephe  (05.12.2018 à 20:53)

Oh la la, pas drôle pour les américains de devoir partager une chambre avec un parfait inconnu !! Et Katie est vraiment insuportable lol! je me souvneais plus que c'était finalement bien un démon ! 

Parker est plutôt sympa et mignon et on n'a apperçu riley dans le 1 que trèès / trop rapidement ! J'attends de le revoir!

Contributeurs

Merci aux 2 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

clark77 
Pixioux 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Spike, personnage d'un spin-off audio

Spike, personnage d'un spin-off audio
Les fans de la série ont de quoi se réjouir ! En effet la plateforme Audible lance à compter du 12...

Cannes Séries 2023 | Sarah Michelle Gellar récompensée d'un CANAL+ ICON Award

Cannes Séries 2023 | Sarah Michelle Gellar récompensée d'un CANAL+ ICON Award
Sarah Michelle Gellar était l'invitée d'honneur de la 6ème édition du Festival International des...

Sarah Michelle Gellar & James Marsters réunis à l'avant-première de Wolf Pack

Sarah Michelle Gellar & James Marsters réunis à l'avant-première de Wolf Pack
BUFFY & SPIKE RÉUNIS ! Une mini réunion Buffy a eu lieu ce jeudi 19 janvier au Harmony Gold de Los...

TRAILER | Wolf Pack : la nouvelle série de Sarah Michelle Gellar s'embrase

TRAILER | Wolf Pack : la nouvelle série de Sarah Michelle Gellar s'embrase
Après un très court teaser dévoilé en octobre dernier lors du Comic Con de New York, Wolf Pack...

Sarah Michelle Gellar aux People's Choice Awards 2022

Sarah Michelle Gellar aux People's Choice Awards 2022
Le 6 décembre 2022, Sarah Michelle Gellar s'est rendue à la cérémonie des People's Choice Awards...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

HypnoRooms

CastleBeck, Avant-hier à 11:48

Il y a quelques thèmes et bannières toujours en attente de clics dans les préférences . Merci pour les quartiers concernés.

Sonmi451, Aujourd'hui à 12:03

Merci par avance à tout ceux qui voteront dans préférence, j'aimerais changer le design de Gilmore Girls mais ça dépend que de vous.

choup37, Aujourd'hui à 12:56

Effectivement, beaucoup de designs vous attendent dans préférences, on a besoin de vos votes

Viens chatter !